تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۶۹۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت: تولیدات صنعتی و معدنی در 7 ماهه امسال افزایش یافت

می متالز - با توجه به رصد و پایش مستمر آمار تولیدی کشور، خوشبختانه در ۷ ماهه امسال عموم تولیدات کشور افزایشی بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد مواجه شده‌اند.
وزیر صنعت: تولیدات صنعتی و معدنی در 7 ماهه امسال افزایش یافت

به گزارش می متالز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درجلسه شورای معاونین این وزارتخانه ضمن اعلام این مطلب افزود: با تدابیر اتخاذ شده، کسری تولید آلومینیوم قطعا تا پایان سال جبران می‌شود و حوزه خودرو هم با اصلاحات انجام شده در این صنعت و تامین نقدینگی مورد نیاز آن، شرایط خوبی را پیش روی خود می‌بیند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال اقدامات بسیار خوبی در حوزه ساخت داخل، معادن و صنایع معدنی و...، در سطح کشور انجام شده است که می‌تواند به توسعه مناطق مختلف سرزمینی ما بیش از پیش کمک کند و ضرورت دارد به اطلاع مردم کشورمان برسد. رحمانی با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی مورد نیاز واحد‌های صنعتی تصریح کرد: هدایت بخشی از نقدینگی موجود در سطح جامعه که بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان است به سمت تولید، در عمل می‌تواند دست آورد‌های بزرگی را برای بخش تولید کشورمان رقم بزند.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار کشور گفت: این برنامه با لحاظ ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی مناطق و استان‌های مدنظر در دستور کار است و خوشبختانه گام‌های عملی خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در فاز نخست این طرح که در چارچوب محور‌های ۷ گانه اقدامات وزارت صنعت در سال جاری اجرایی می‌شود، ۱۲ استان براساس شاخص‌های محرومیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری مورد توجه خواهند بود. معیارهایی چون سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت، نرخ بیکاری، تعداد کارگاه‌ها و معادن و همچنین تعداد شاغلان در بخش صنایع و معادن در طرح توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار مدنظر هستند.

وی تاکید کرد: در این طرح مولفه‌های مورد نظر شامل توجه به طرح‌های نیمه تمام صنعتی و صنایع معدنی، فعالیت‌های معدنی و زمین شناسی مناطق، تامین زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی، احیا واحد‌های راکد و نیمه فعال، اجرای طرح‌ها با سرمایه گذاری جدید و پروژه‌های توسعه‌ای است. رحمانی اضافه کرد: راهبرد اصلی طرح توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار متوجه محورهایی چون آمایش صنعتی، معدنی و تجاری مناطق، رعایت اولویت‌ها و اصلاح زیر ساخت‌ها و همچنین تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید استان‌های مورد نظر این طرح است.

وی همچنین با اظهار اینکه تصمیم کارخانه‌های تولید لاستیک برای توزیع نکردن محصولات تخلف بوده و با آنها برخورد می‌شود، گفت: این موضوع مربوط به بنزین است. براساس گزارش‌های رسیده بسیاری از بنکداران از عرضه کالا خودداری می‌کنند زیرا می‌خواهند از نرخ دلار پس از افزایش قیمت بنزین آگاه شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عرضه نکردن کالا مانند احتکار است و خودداری از عرضه کالا به بازار پس از افزایش قیمت بنزین مصداق تخلف است و با آنها برخورد می‌شود، افزود: پس از افزایش قیمت بنزین عده‌ای می‌خواهند از فرصت سوءاستفاده کنند که با آنها برخورد خواهد شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد