تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۴۰۷
کد خبر: ۶۹۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد؛

۷ نیروی کارشناس حوزه صنعت در استان مرکزی برای ۳۰۰۰ واحد صنعتی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هم اکنون ۷ نیروی کارشناس حوزه صنعت درسازمان صمت استان مرکزی برای ۳۰۰۰واحد صنعتی وجود دارد که نشان گر کمبود شدید نیرو در یک حوزه تخصصی است.
۷ نیروی کارشناس حوزه صنعت در استان مرکزی برای ۳۰۰۰ واحد صنعتی

به گزارش می متالز، محمد رضا حاجی پور پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در طی سال های 90 - 91 تبدیل وضعیت هایی در نیروهای سازمان صمت استان انجام شده بود که بر اساس عارضه یابی آن، نزدیک به ۸۵ درصد نیروهای صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی دیپلم و زیر دیپلم بودند، با وجود اینکه این سازمان کاملا تخصصی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ۲۰۵ نفر چارت سازمانی ۱۱۶ نفر به صورت پرسنل وجود دارد.

وی بیان کرد: در بخش صنعتی ۷ نفر نیروی کارشناس مشغول به کار هستند که ۴ نفر استخدام رسمی و سه نفر قراردادی هستند و با وجود سه هزار واحد صنعتی کمبود نیرو کاملا ملموس است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در بخش معدن نیز ۶ نفر کارشناس وجود دارد که دو نفر رسمی و مابقی قراردادی هستند.

وی اظهار کرد: انتظاراتی که حوزه های نظارتی و مردم از دستگاه های اجرایی دارند، می طلبد که مورد بازنگری قرار گیرد و یا اینکه نیروی انسانی لازم برای این امر تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: چابک سازی و برون سپاری وظایف یکی از اصولی است که دولت باید به آن بپردازد اما نباید آینده دستگاه های اجرایی و حاکمیتی را تحت الشعاع قرار دهد.

عناوین برگزیده