تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۶۹۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در تهران

می متالز - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در حاشیه برگزاری بیست و سومین سالروز ملی صادرات از برپایی نخستین نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در تهران خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه های بین المللی باعث توسعه صادرات می شود، زیرا پس از تولید محصول بومی این محصول باید به بازارهای هدف شناسایی شود و برگزاری نمایشگاه های بین المللی چه در داخل و چه در خارج از کشور به این امر کمک زیادی می کند.
برگزاری نخستین نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در تهران

به گزارش می متالز، بهمن حسین زاده با اشاره به اینکه ایران طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در حال افزایش تعداد برگزاری نمایشگاه های بین المللی است، افزود: از آنجایی که یکی از اولویت‌های اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات به کشورهای همسایه است، در سال جاری در حدود ۴۰ نمایشگاه برپا شده است.

وی با بیان اینکه عمدتاً کشورهای توسعه یافته در حوزه اقتصادی به برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهند، اظهار داشت: به همین دلیل برپایی نمایشگاه های بین المللی نیز برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مقام مسوول ادامه داد: از این رو برای توسعه اقتصادی، کمک های مالی لازم نیز برای برگزارکنندگان نمایشگاه ها در نظر گرفته شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که دولت برای آن برنامه ریزی کرده است، برپایی نمایشگاه های بین المللی در حوزه گردشگری و توریسم است، گفت: این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با برپایی نمایشگاه های بین المللی در این حوزه می توانیم بسیاری از مشاغل را در بازار کار فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خاطر نشان کرد: در مجموع نمایشگاه ها به طور مستقیم و غیر مستقیم در رونق اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار هستند.

وی در پایان یادآور شد: حضور ایران در نمایشگاه دبی بیانگر توجه متولیان این حوزه به توسعه صنعت گردشگری و ارز آوری در این بخش است.

عناوین برگزیده