به گزارش می متالز، امیرحسین جلالی در مورد مصادیق تصمیمات غیر اقتصادی خودروسازان افزود: سرمایهگذاری غیر مولد در سایتهای متعدد داخلی و خارجی که از بودجه جاری در خودروسازان تغذیه میشود یکی از این موارد بوده که اثرات مخرب استفاده از نقدینگی جاری برای سرمایهگذاری بلندمدت و غیرمولد؛ برای اهل فن روشن است. از طرف دیگر تغییرات زودهنگام مدیران اجرایی راهبردهای اقتصادی بلندمدت را از خودروساز سلب میکند و در نهایت تصمیمات کلیدی دچار روزمرگی میشوند. مدیرعامل شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران راه حلهای برونرفت از این شرایط را تشکیل یک کارگروه مرکب از خودروسازان، بانک مرکزی و بانکهای عامل و اعضای تشکلهای واقعی قطعهسازان دانست و تاکید کرد صورتهای مالی چند سال اخیر خودروسازان تجزیه و تحلیل و راهکاری ۱۰ ساله اتخاذ شود. جلالی افزود: شرکتهای اصلی خودروسازان باید از شرکتهای زیرمجموعه آنها که مدیریت و راهبردهای جداگانه دارند جدا شوند تا شرکت اصلی بتواند فقط به ارتقای کیفیت و تولید فکر کند.