تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۷۰۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تنش جدید تجاری/ دولت ترامپ: تعرفه کالای فرانسوی را 5 برابر می کنیم

می متالز - در ادامه جنگ های تجاری میان آمریکا و طرف های تجاری، حالا به نظر می رسد که نوبت به فرانسه رسیده است. آمرپکا گفته در برابر اعمال مالیات دیجیتالی فرانسه، تعرفه واردات کالاهای فرانسوی را به پنج برابر می کند. دولت دونالد ترامپ پیش تر تعرفه هایی را بر کالاهای اتحادیه اروپا هم اعمال کرده بود، حالا اما بعد از تنش تجاری با چین که هنوز به سرانجامی نرسیده، به نظر میرسد که رویارویی تجاری فرانسه و امریکا به وضع جدیدی رسیده است.
تنش جدید تجاری/ دولت ترامپ: تعرفه کالای فرانسوی را 5 برابر می کنیم

به گزارش می متالز، بیانیه وزارت خزانه دارى آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است: در واکنش به افزایش مالیات علیه کمپانیهاى تکنولوژیک آمریکایى در فرانسه ، تصمیم گرفتیم تعرفه واردات کالاهاى فرانسوى به ارزش 2.4 میلیارد دلار را پنج برابر کنیم! و از 20% به 100% برسانیم! بر مبنای این بیانیه، در صورت تداوم فشار بر کمپانیهاى تکنولوژیک آمریکایى ، اقدامات بیشترى اتخاذ خواهد شد!

در همین حال، دویچه وله آلمان نیز در گزارشی نوشته است، آمریکا فرانسه را به افزایش صد در صدی تعرفه گمرکی تهدید کرد.  تهدید به آغاز یک جنگ تجاری بزرگ با فرانسه. پیش‌بینی مالیات دیجیتالی خشم کاخ سفید را برانگیخته است. چنین مالیاتی عمدتا متوجه شرکت‌های آمریکایی خواهد بود. آمریکا از افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای فرانسوی سخن گفته است. پیش تر ترامپ در توییتی نیز گفته بود: به خاطر دستکاری برزیل و آرژانتین در ارزش برابری پول ملی شان با دلار (کم ارزش کردن پول ملی در مقابل دلار) تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم از این دو کشور را برمی گرداند.

عناوین برگزیده