تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۷۰۵۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چشم‌انداز تولید گندله فرکسپو برای 2019 اصلاح شد

می متالز - شرکت اروپایی تولیدکننده گندله سنگ‌آهن Ferrexpo برنامه تولید سالانه خود را به 10 میلیون و 400 هزار تن تا 10 میلیون و 600 هزار تن تغییر داده است که پیش از این 10 میلیون و 600 هزار تن اعلام شده بود. به گفته این شرکت، دلیل این تغییر وضعیت کنونی بازار است.
چشم‌انداز تولید گندله فرکسپو برای 2019 اصلاح شد

به گزارش می متالز، این شرکت با دفتر اصلی در سوئیس و معادن در اوکراین در سه ماهه جولای تا سپتامبر دو میلیون و 500 هزار تن گندله تولید داشت. حدود 96 درصد این حجم، گندله سنگ‌آهن 65 درصد و مابقی گندله سنگ‌آهن 62 درصد بود. این تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 5.4 درصدی داشته است. فرکسپو در نظر دارد نوسازی و ترمیم یکی از خطوط تولید گندله را به مدت تقریبا 55 روز در 28 اکتبر آغاز کند. به گفته این شرکت، این نوسازی شامل ارتقای نوار تغذیه (traveling grate) خط گندله می‌شود که باعث افزایش تولید این خط خواهد شد.

در آغاز سال، سانحه سد باطله واله باعث تعلیق بخشی از عملیات معدن‌کاری این شرکت بزرگ تولیدکننده و عدم قطعیت عرضه سنگ‌آهن شده بود. با این حال، با کاهش این عدم قطعیت و نزدیک شدن شرایط عرضه به حالت گذشته، برخی از فعالان بازار، پریمیوم سالانه گندله قراردادهای ماه‌های اکتبر تا نوامبر را به سطوح پایین‌تر از قیمت اوایل سال کاهش داده‌اند. البته ناگفته نماند که وضعیت بد بازار فولاد به ویژه در اروپا باعث کاهش تقاضای گندله نیز شده است.

شاخص میانگین قیمت Fastmarkets برای سنگ‌آهن دانه بندی شده برزیلی CFR چینگ‌دائو در ماه سپتامبر 99.84 دلار بر تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 3.8 درصدی داشته است. اما این قیمت نسبت به 128.09 دلار بر تن در ماه جولای، کاهش 30 دلار بر تنی دارد.

گفتنی است که با از میان رفتن نسبی التهاب بازار سنگ‌آهن بابت نگرانی کسری عرضه، ماه گذشته شرکت واله برنامه سالانه تولید گندله خود را از 45 میلیون تن به 43 میلیون تن کاهش داد. این اقدام در راستای استراژی ارجحیت حاشیه سود به حجم تولید و همچنین تخصیص بهینه سرمایه در شرایط غالب بازار بود.

عناوین برگزیده