تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۷۰۶۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات بیش از ۳۷ میلیون دلار کالا در ۷ ماهه نخست

می متالز - مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سال جاری ۳۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۶۶ دلار به وزن ۱۸ هزارو ۴۴۱ تن است.
واردات بیش از ۳۷ میلیون دلار کالا در ۷ ماهه نخست

به گزارش می متالز، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سالجاری ۳۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۶۶ دلار به وزن ۱۸ هزارو ۴۴۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳۶ درصد و از حیث وزن ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

خلیل حیدری اظهار داشت: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۲۲ میلیون و ۸۹۹ هزارو ۴۰۶ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۵ هزارو ۶۰۳ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۷ ماهه سالجاری بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۲۳۰ درصد و از حیث ارزش ۷۸۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه افزود: در ۷ ماهه سال جاری از گمرک کرمانشاه ۱۴ میلیون و ۶۹۲ هزارو ۵۵۶ دلار کالا به وزن ۲ هزار و ۴۵۸ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۱۲ درصد افزایش داشته است.

او آمار واردات گمرک خسروی را ۲۳۵ هزارو ۹۰۴ دلار کالا به وزن ۳۷۹ تن عنوان نمود وافزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۳۷ درصد کاهش داشته است.

خلیل حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می ‏شود، بیان کرد: کشور عراق با ۲۳ میلیون و ۹۴۴ هزارو ۵۰۹ دلارکالا به وزن ۱۴ هزارو ۲۷۳ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۷ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور چین با ۵ میلیون و ۷۶۴ هزارو ۷۲۱ دلار کالا به وزن ۷۳۰ تن و کشور کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا به وزن ۱۲۲ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کار نشده، جعبه فرمان برای سواری سواری کاری وانت و تراکتورکشاورزی، تایر بادی نو ازکائوچو برای اتوبوس و باری، آلومینیوم بصورت کارنشده غیر ممزوج، اجزاء و قطعات ماشین آلات و دستگاه‌ها برای کارکردن روی خمیر کاغذ یا مقوا، مخلوط هیدروکربور‌های بودار، ماشین‌ برای مخلوط کردن، ورزدادن، خرد کردن، سائیدن و عنوان کرد.

عناوین برگزیده