به گزارش می متالز، سهم بازار نیسان در اروپا از رکورد ۹/ ۳ درصدی در سال ۲۰۱۲ به ۵/ ۲ درصد در سال ۲۰۱۹ سقوط کرده است. از سال ۲۰۱۴ تاکنون، نیسان نتوانسته است حتی یک سال سودآور را در اروپا تجربه کند. نیسان اکنون درحال کاهش شیفتهای کاری در کارخانه ساندرلند انگلیس و تعدیل ۷۰۰ نفر از کارکنان کارخانه بارسلونا اسپانیا است. در سال ۲۰۰۶ زمانی که نیسان عملا با معرفی نیسان قشقایی، کلاس کراساور را وارد صنعت خودرو کرد، این خودروی محبوب توانست سودهای هنگفتی را برای این خودروساز فراهم کند. اکنون نیز براساس گزارش بلومبرگ از منابع آگاه در نیسان، این خودروساز ژاپنی بنا دارد تا با معرفی کراساورهای جدید، و نسل جدید قشقایی سودآوری خود را در اروپا تقویت کند.