تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۷۰۸۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در ماه سپتامبر رخ داد:

کاهش 6 درصدی تولید آلومینا در دنیا

می متالز - تولید جهانی آلومینا در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت 6 درصد کاهش یافت و از 11 میلیون و 350 هزار تن به 10 میلیون و 723 هزار تن رسید.
کاهش 6 درصدی تولید آلومینا در دنیا

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 آمده است، میزان تولید آلومینا در جهان از 11 میلیون و 350 هزار تن در ماه اوت به 10 میلیون و 723 هزار تن در ماه سپتامبر رسید، به گونه‌ای که افت 6 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

همچنین، تولید آلومینا در ماه سپتامبر، نسبت به دو فصل اخیر کاهش چشمگیری و بی‌سابقه‌ای داشته است، به گونه‌ای که میانگین تولید آلومینا در فصل گذشته 11 میلیون و 227 هزار تن و در دو فصل گذشته 10 میلیون و 887 هزار تن بوده است.

آمریکای جنوبی در ماه سپتامبر، بیشترین میزان کاهش تولید را در میان مناطق تولیدکننده آلومینا داشته است؛ به نحوی که حدود 11 درصد یا معادل 116 هزار تن افت تولید را در آمریکای جنوبی شاهد هستیم و میزان تولیدات این منطقه از یک میلیون و 47 هزار تن به 931 هزار تن رسیده است.

با اینکه روند تولید امسال آلومینا در چین، دارای شیب صعودی مناسبی بود اما در ماه سپتامبر فعالیت تولیدی این کشور به شدت کاهش یافت؛ در این ماه کشور چین حدود پنج میلیون و 728 هزار تن آلومینا تولید کرده است که نسبت به ماه قبل از آن (اوت) که میزان تولیدات این کشور 6 میلیون و 150 هزار تن بود، 422 هزار تن یا معادل هفت درصد افت داشته است.

به طور کلی، نیمی از تولیدات آلومینا در جهان در چین انجام می‌شود که به همین خاطر، افزایش یا کاهش فعالیت تولیدی در این کشور، در میزان تولیدات آلومینا در جهان تاثیرگذار است.

فعالیت تولیدی آلومینا در اقیانوسیه نیز نزولی بوده؛ به گونه‌ای که از یک میلیون و 640 هزار تن به یک میلیون و 616 هزار تن رسیده و یک درصد یا معادل 24 هزار تن افت داشته است.

گفتنی است، میزان تولیدات آلومینا در قاره آسیا و آفریقا (به جز چین)، در ماه اوت کاهش یافته و از 870 هزار تن به 820 هزار تن رسیده است. علی‌رغم اینکه تولیدات آلومینا در این دو قاره در ماه‌های اخیر، رشد چشمگیری نداشت اما کاهش 6 درصدی فعالیت تولیدی در این دو منطقه، افت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

همچنین، میزان تولیدات آلومینای اروپای غربی در ماه سپتامبر، نسبت به ماه اوت، 3 درصد یا معادل 15 هزار تن، افزایش یافت. به گونه‌ای که از 474 هزار تن 489 هزار تن به رسید. به طور کلی میزان تولیدات آلومینا در این قاره، همواره به همین میزان بوده و افزایش یا کاهش قابل توجهی در ماه‌های اخیر در میزان تولیدات این منطقه شاهد نیستیم.

میزان تولیدات آلومینا اروپای شرقی و مرکزی در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن، یک درصد یا معادل چهار هزار تن رشد داشت؛ به گونه‌ای که در ماه اوت در این منطقه 367 هزار تن آلومینا تولید شد که این میزان تولیدات در ماه سپتامبر به 371 هزار تن رسید.

فعالیت تولیدی در آمریکای شمالی، در ماه ذکر شده کاهشی بوده است؛ به گونه‌ای که در ماه سپتامبر میزان تولیدات این منطقه 243 هزار تن بود و نسبت به ماه قبل از آن که میزان تولیدات 259 هزار تن بود، 6 درصد یا معادل 16 هزار تن افت داشته است.

عناوین برگزیده