تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۰۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۷۰۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۷ ماهه نخست سال؛

تجارت میان ایران و عراق به ۶ میلیارد دلار رسید

می متالز - رایزن بازرگانی ایران در عراق، با اشاره به عمده‌ترین محصولات وارداتی کشور عراق از کل دنیا، گفت: این محصولات شامل ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات برق‌رسانی، محصولات صنایع تبدیلی و مواد غذایی، آهن‌آلات و محصولات فولادی و بهره‌مندی از خدمات فنی مهندسی، دانش فناوری در الگوهای جدید کشاورزی و کالاهای مصرفی می‌شود که بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق در حال حاضر، حسب نیاز این بازار و تقاضای موجود مدیریت می‌گردد و از این جهت، ورود کالاهای ساخت ایران مورد اقبال عراقی‌ها است.
تجارت میان ایران و عراق به ۶ میلیارد دلار رسید

به گزارش می متالز، ناصر بهزاد، با اشاره به عمده‌ترین محصولات وارداتی کشور عراق از دنیا اظهار داشت: بر اساس مهندسی تجاری، چشم‌انداز 20 میلیارد دلار برای تجارت با عراق و تبادلات دو جانبه به منظور ایجاد ارزآوری، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی برای دوکشور طراحی شده است.

وی افزود: حدود سه میلیون نفر عراقی به صورت مستقیم و حدود 15 میلیون نفر عراقی به صورت غیرمستقیم در زنجیره حمل، انتقال، بارگیری، توزیع، فروش، تامین، عرضه و تولید کالای با دانش ایرانی مورد درخواست در عراق مشغول کسب درآمد هستند که این میزان، 30 درصد جریان فعال تجارت خرده و عمده کشور عراق را شامل می‌شود .

رایزن بازرگانی ایران در عراق، بیان داشت: ایران تنها کشوری است که احیای شهرک صنعتی در عراق را با جدیت دنبال می‌کند؛ چراکه تحقق آن منطبق با سند اقتصاد مقاومتی به منظور برون‌گرایی فعالیت‌های صادراتی ایران بوده و خواسته عراق نیز در تکمیل اصلاحات اقتصادی برای افزایش تولیدات محلی است.

گفتنی است، تجارت خارجی غیرنفتی ایران و عراق در سال 1397، تجارت 10 میلیارد دلار بوده و در هفت ماهه سال جاری نیز بیش از شش میلیارد دلار عملیات تبادل کالا با رشد مثبت، بین دو  کشور صورت پذیرفته است.

عناوین برگزیده