تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۸
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۷۰۹۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پهنه های معدنی اکتشاف شده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از واگذاری پهنه های معدنی اکتشاف شده طبق ماده 35 قانون رفع موانع تولید به بخش خصوصی خبر داد.
پهنه های معدنی اکتشاف شده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در جلسه شورای معاونان ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار داشت: این سازمان با جدیت موضوع اکتشافات را انجام می دهد و تلاش مجموعه این است که نباید پهنه اکتشاف نشده ای در کشور وجود داشته باشد.وی افزود: برای اجرای اکتشافات 400 هزار کیلومتری، کمیته‌های اجرایی فعال شده و برنامه ریزی منظمی بین ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی صورت گرفته است.

غریب پور روند فعلی عملیات اکتشافی را رضایت بخش دانست و با بیان اینکه تعهدات ایمیدرو مبنی بر افتتاح 5/3 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال محقق می شود، اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و 160 میلیون دلار طرح از جمله آلومینیوم جاجرم، احیای مستقیم بافت، اسید سولفوریک و غیره افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه به زودی کمیته ایمنی معادن را تشکیل می دهیم تا برای کاهش حوادث معادن واگذار شده، برنامه های لازم تدوین شود، خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی، به رغم تحریم های بین المللی، پیشران تولید و صادرات بوده است.

عناوین برگزیده