تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۷۰۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۸۹ مصوبه برای رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تصویب شد

می متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ‌از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۸۹ مصوبه برای تسهیل و رفع موان تولید در این استان تصویب شده است.
۳۸۹ مصوبه برای رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تصویب شد

به گزارش می متالز، سجاد رستمی شامگاه سه‌شنبه در هفتمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ۳۵۵ مصوبه اجرایی شده و ۳۴ مصوبه در حال پیگیری است.

وی افزود: در این نشست اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی پرداخت ۵۱۲ میلیارد ریال وام به ۱۲ طرح از محل تسهیلات برنامه رونق تولید با ۱۵۶ نفر اشتغالزایی را تصویب کردند.

رستمی تصریح کرد: اعضای این ستاد به پرداخت ۳۵ میلیارد ریال وام به ۳ طرح از محل تسهیلات بازسازی و نوسازی صنعت و اشتغالزایی ۳۵ نفر رای دادند.

وی یادآور شد: اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری همچنین با پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال وام به ۷ طرح از محل تسهیلات تبصره ۱۸ صنعت (تثبیت یا ایجاد اشتغال) با اشتغالزایی ۲۴۵ نفر موافقت کردند.

رستمی اظهار داشت: اعضای این ستاد موافقت خود را برای پرداخت ۵۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال وام به ۴۰ طرح از محل تسهیلات بازسازی و نوسازی اصناف با اشتغالزایی ۱۰۹ نفر اعلام کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رفع مشکلات بخش تولید کمک به تولیدکنندگان استان باید مورد توجه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باشد.

الله‌کرم نصیری تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی و بهره‌مندی از توان بالای تولید کنندگان در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نقش مستقیم ایفا می‌کند.

وی افزود: البته مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باید به مباحث علمی و کارشناسی طرح توجیهی و اقتصادی بودن طرح‌های اشتغالزا در چهارمحال و بختیاری توجه داشته باشند.

 اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکلات ۱۲ واحد تولیدی در استان تصمیم‌گیری کردند.

بخشودگی جرایم قابل بخشش بانکی،‌ مالیاتی و بیمه‌ای، قسط بندی دوباره بدهی‌های بانکی، رفع مشکلات بیمه‌ای، قسط بندی مالیات‌های معوق، آزادسازی وثیقه‌های بانکی و تمدید مهلت بازپرداخت بدهی‌های بانکی از مهمترین مشکلات تولید کندگان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده