تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۷۱۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استان بوشهر؛

توانایی بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء و شرکت صنایع دریایی ایران صدرا

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع مدیر و کارکنان شرکت صدرا گفت: امسال سال رونق تولید است و رفتار اقتصادی و صنعتی ما هم باید در این بخش تغییر کند و بیشتر به داخل باشد
توانایی بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء و شرکت صنایع دریایی ایران صدرا

به گزارش می متالز، رحمانی افزود: ساخت داخل را در اولویت گذاشته‌ایم و یکی از برنامه‌های ما تا سال ۱۴۰۰ کم کردن ۱۰میلیارد دلار از واردات   است.

وی با تأکید بر تغییر نگرش برای رونق تولید و افزایش اشتغال جوانان گفت: خیلی جاها نیازی به نامه‌نگاری و بخشنامه نیست و همه باید علاقه‌مند به اشتغال جوانان باشند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که سالانه ۵۴هزار تردد در خلیج فارس انجام می‌شود تصریح کرد: خلیج فارس فرصت بسیار خوبی  برای رفع بیکاری و شرکت صدرا هم بالای ۸۰درصد بازگشت به رونق داشته است.

رحمانی افزود: هفته آینده ۶۰ میلیون دلار برای تبدیل ساخت داخل اختصاص داده می‌شود و در حوزه‌های گوناگونی مانند صنعت، مخابرات، الکترونیک اختصاص‌های خوبی داده شده.

وی با اشاره به این‌که در حوزه‌ی کشتی‌سازی طرح تحول توسعه‌ی صنایع را به‌عنوان سند داریم اضافه کرد: دو ضلع سه‌گانه کشتی‌ساز، استفاده‌کننده کشتی و تأمین مالی در این بخش مهیاست که در بخش تأمین مالی کمی مشکل داریم و به فرمولی برای حل آن رسیده‌ایم.

وزیر صمت ادامه داد: ساخت محصول باکیفیت و قیمت مناسب در یک واحد و شرکت تولیدی بسیار مهم است که تولیدکنندگان باید کاهش زمان تولید و تحویل و خدمات پس از فروش را هم جدی بگیرند که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و شرکت صنایع دریایی ایران صدرا توانایی و ظرفیت این موارد را دارند.

رحمانی گفت: ساخت داخل نیاز به نهضت دارد و ما هر کالایی که بتوانیم خودمان در داخل تولید کنیم و بسازیم را اگر بر کیفیت محصول و تأمین نیاز مردم مطمئن شویم، به داخل می‌سپاریم.

وی افزود: با سیاست مدیریت واردات، بالای هزار و ۵۰۰ قلم کالا را معاف از تعرفه کردیم که بیشتر آنها مواد مصرفی مردم بوده‌اند. ونسبت به سال ۹۶بیش از۲۲ درصد واردات به کشور کم شده است و از کالای ساخت داخل بدون تعارف حمایت می‌کنیم.

وزیرصنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کالاهایی که ممنوع هستند و غیرقانونی وارد کشور می‌شوند نباید حتی تملیک شوند و حتماً باید مرجوع شوند.

عناوین برگزیده