تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۷۱۲۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وقتی خبر از تغییر سود از این بانک خصوصی نیست؛

بند‌های سنگین حسابرس "وپاسار" !

می متالز - از دلایل اصلی رشد سودآوری این بانک در دوره ۶ ماهه امسال می‌توان به رشد سنگین درآمد‌های کارمزد بانک اشاره کرد.
بند‌های سنگین حسابرس "وپاسار" !

به گزارش می متالز، بانک پاسارگاد در نیمه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده آن، سود خالص ۷.۶۰۰ میلیارد ریالی را محقق کرده که این سود نسبت به ۶ ماهه سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، شاهد اعمال بند‌های مشروط سنگین حسابرس در خصوص صورت‌های مالی این بانک هستیم. بر اساس نظر حسابرس تعدیل و کاهش درآمد‌های این بانک از محل تسهیلات پرداخت شده غیرجاری به مبلغ ۴.۷۰۰ میلیارد ریال ضروری است.

همچنین بر اساس بند مشروط دیگر این بانک، بر اساس برگه‌های تشخیصی مالیات صادر شده برای بانک برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ بانک، ذخایر کافی در صورت‌های مالی شناسایی نشده است.

بر اساس گزارش حسابرس، مبلغ ذخایر مربوط به مالیات معادل ۲۶ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال ضروری است.

لازم به ذکر است، از مبالغ فوق مبلغ ۷.۴۰۰ میلیارد ریال قطعی شده، اما در صورت‌های مالی بانک هیچگونه ذخیره‌ای از این بابت منظور نشده است.

از دلایل اصلی رشد سودآوری این بانک در دوره ۶ ماهه امسال می‌توان به رشد سنگین درآمد‌های کارمزد بانک اشاره کرد. درآمد‌های کارمزد شناسایی شده معادل ۴.۴۲۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین درآمد ناشی از تسهیلات غیرمشاع به مبلغ ۱۰.۲۴۱ میلیارد ریال شناسایی شده که این مبلغ نسبت به ۶ ماهه سال قبل رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در سمت هزینه‌های نیز شاهد رشد ۷۹ درصدی هزینه‌های کارکنان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که در نوع خود بسیار عجیب و مبهم است. هزینه مطالبات مشکوک الوصول نیز با رشد ۴۰ درصدی به ۴.۴۶۹ میلیارد ریال رسیده است.

عناوین برگزیده