تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۷۱۲۹۱

پایین بودن ارزش ریالی دانش فنی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشکل مواجه می‌کند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: رقم ریالی هزینه تمام‌شده دانش فنی در محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، پایین بوده و در صورت افزایش ۲ تا ۳ برابری ارزش افزوده، شرکت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
پایین بودن ارزش ریالی دانش فنی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز پنجشنبه افزود: دستگاه‌های نظارتی در صورت افزایش ارزش افزوده محصولات، شرکت‌های دانش‌بنیان را متهم به گران‌فروشی کرده و این را نمی‌پذیرند که دانش فنی سبب افزایش ارزش افزوده شده است.

وی اظهار داشت: طبق رایزنی‌های انجام شده، مشکل صدور جواز تاسیس برای شرکت‌های دانش‌بنیان حل شده و بر اساس قراردادهایی که با پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها منعقد می‌کنند امکان صدور جواز تاسیس شرکت دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ وجود دارد.

فغفوری خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می‌توانند تسهیلات ریالی را با نرخ کارمزد ۱۵ درصد با عاملیت بانک صنعت و معدن و بدون محدودیت دریافت کنند.

وی در خصوص تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: انجمن تحقیق و توسعه (R&D) موجود در استان تقریبا غیرفعال است که شرکت‌های دانش‌بنیان برای شروع می‌توانند در قالب این انجمن قرار گیرند.

فغفوری افزود: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده و در صورت نیاز می‌توانند از انجمن تحقیق و توسعه، تفکیک شوند. 

استان زنجان با ۶۲ شرکت دانش‌بنیان در رتبه ۱۲ کشور قرار داشته و سهم ۱.۳۲ درصدی دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان به چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل شرکت‌های نوپا نوع یک و ۲ و شرکت‌های تولیدی نوع یک و ۲ است.

عناوین برگزیده