تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۷۱۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آخرین اخبار گمرکی:

امکان انباراختصاصی گمرکی برای همه واحدهای تولیدی

می متالز - همه واحدهای تولیدی در هر فاصله مسافتی تا گمرک می توانند در محل فعالیت خود انبار اختصاصی داشته باشند.
امکان انباراختصاصی گمرکی برای همه واحدهای تولیدی

به گزارش می متالز، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل گمرکات استان اصفهان: تا پیش از این، فقط واحدهای تولیدی تا فاصله مسافتی 50 کیلومتر تا گمرک می توانستند انبار اختصاصی داشته باشند.
حمیدجوانی با اشاره به آغاز فعالیت 9 انبار اختصاصی گمرکی واحدهای تولیدی استان اصفهان در هشت ماهه امسال افزود: هم اکنون 23 واحدهای تولیدی استان، انبار اختصاصی گمرکی دارند.
وی با بیان اینکه انبار اختصاصی از ظرفیت های مهم تسهیل و تسریع ترخیص مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی است گفت: تا اواخر تیر، از 17 انبار اختصاصی، هفت واحد تولیدی از ظرفیت انبار خود استفاده می کردند که هم اکنون میزان استفاده صد در صدی شده است.
جوانی اضافه کرد: شرایط نگهداری کالا در انبار اختصاصی به مراتب بهتر از محوطه‌های گمرکی است، ضمن آنکه از تخلیه و بارگیری مجدد کالا هم جلوگیری می‌شود. به منظور کاهش هزینه های واحدهای تولیدی و تسریع در زمان ترخیص،انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک در محل واحدهای مختلف تولیدی استان اصفهان بنا به درخواست صاحب واحد و با موافقت گمرک و درقالب قرارداد راه اندازی می شود. گمرکات استان اصفهان در 6 محل گمرک مرکزی، ذوب آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، کاشان، پست و فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مستقر است.

عناوین برگزیده