تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۷۱۹۱۱
با حضور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان

تفاهم‌نامۀ همکاری با شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان امضاء شد

می متالز - نشست امضاء تفاهم‌نامۀ همکاری بنیاد ملی نخبگان و شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان برگزار شد.
تفاهم‌نامۀ همکاری با شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان امضاء شد

به گزارش می متالز، نشست امضاء تفاهم‌نامۀ همکاری بنیاد ملی نخبگان و شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان با حضور محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسوولان این دو سازمان برگزار شد.

در این نشست، سید مصطفی صفوی؛ رئیس شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان و کارآفرین‌برتر کشور با اشاره به لزوم تغییر نگرش و جهت‌دهی به توان علمی و عملیاتی کشور، گفت: این شرکت بیش از 25 سال سابقۀ کار دارد و شروع کار خود را با پذیره‌نویسی از رزمندگان جنگ آغاز کرد که با سرمایۀ اندک خود وارد شدند.

وی افزود: این شرکت در بیش از 40 شهر کشور سرمایه‌گذاری‌هایی متعددی در حوزه‌های صنعتی، معدنی، بازرگانی، خدمات حمل‌ونقل ریلی و خدمات فنی و مهندسی انجام داده است.

صفوی ادامه داد: ایجاد این هلدینگ تخصصی سبب اثرگذاری و نقش‌آفرینی نسبتاً بالایی در بخش‌های مختلف شد بطوریکه 6 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های تابع این هلدینگ مشغول کار هستند و ده‌ها هزار نفر نیز در قالب پیمانکاری با شرکت ارتباط دارند.

رئیس شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان ایجاد ارزش‌افزوده و سود برای سرمایه‌گذاران و کشور را از مهمترین اهداف این مجموعه دانست و اظهار داشت: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های این شرکت است.

کارآفرین‌برتر کشور در ادامه با اشاره به ضرورت حضور فعال دانشگاه در بخش‌های مختلف صنعت، تولید و خدمات، تصریح کرد: برقراری ارتباط منطقی و نظام‌مند دانشگاه با بنگاه‌های اقتصادی یکی از ملزومات امروز کشور است که متأسفانه شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به دلیل عدم‌رغبت دانشگاه، تاکنون موفقیت چشمگیری در این حوزه نداشته است.

صفوی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با امضاء تفاهم‌نامۀ همکاری با بنیاد ملی نخبگان و ایجاد سازوکار اجرایی و عملیاتی مناسب، بتوان گام‌های بلندتری در راستای منافع ملی و تولید محصولات اقتصادی برداشت و گره‌ای از مشکلات کشور را به دست جامعۀ نخبگانی باز کرد.

در بخش دیگری از این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت اجرای طرح شهید احمدی‌روشن و نقش آن در ترغیب مستعدان‌برتر دانشگاهی به حضور در حوزه‌های عملیاتی، گفت: اجرای این طرح سبب تغییر فضای دانشگاه و ترغیب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و مستعدان‌برتر برای فعالیت در راستای رفع نیازهای کشور شده است.

وی افزود: ورود صنعت به طرح شهید احمدی‌روشن باعث واقعی‌شدن نیازهای کشور می‌شود که این موضوع سبب افزایش انگیزۀ مستعدان‌برتر برای حضور در این طرح  و البته رفع نیازهای کشور خواهد شد.

 لازم به ذکر است، تفاهم‌نامۀ همکاری با شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان، اولین تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان با بخش‌خصوصی است.

عناوین برگزیده