تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۷۱۹۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی قیمت ضایعات آلومینیومی؛

قیمت اکثر ضایعات آلومینیومی در بازار افزایش یافت

می متالز - قیمت شمش خالص در بورس کالا، قیمت آلومینیوم در LME و نرخ ارز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری بر ضایعات آلومینیومی به شمار می‌آیند؛ به نحوی که افزایش 11.4 درصدی قیمت آلومینیوم خشک و قوطی رانی را طی یک هفته شاهد هستیم.
قیمت اکثر ضایعات آلومینیومی در بازار افزایش یافت

به گزارش می متالز، همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، پنج‌شنبه هفتم آذر ماه، قیمت اکثر ضایعات آلومینیومی به دلیل نوسانات قیمت شمش خالص آلومینیومی در بورس کالا و همچنین قیمت آلومینیوم در LME، افزایش قابل توجهی داشته و این روند افزایشی در برخی از قراضه‌های آلومینیومی چشمگیر بود، به گونه‌ای که قیمت آلومینیوم خشک رشد 11.8 درصدی را تجربه کرد.

قیمت آلومینیوم خشک، پنج‌شنبه هفتم آذر ماه، به 14 هزار و 620 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که نسبت به هفته گذشته (پنجشنبه 30 آبان ماه)، 11.4 درصد رشد را تجربه کرد. گفتنی است که قیمت این نوع ضایعات هفته گذشته، 13 هزار و 120 تومان به ازای هر کیلوگرم بود. به این ترتیب همانگونه که قیمت‌گذاری‌ها نشان می‌دهد، آلومینیوم خشک، ضایعاتی است که طی یک هفته بیشترین میزان رشد قیمت را داشت.

قیمت ضایعات قوطی رانی در روز پنجشنبه 30 آبان ماه، به قیمت 10 هزار و 970 تومان به ازای هر کیلوگرم، خرید و فروش شد و هفتم آذر ماه به 12 هزار و 220 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که این روند صعودی حدود 11.4 درصد معادل یک هزار و 250 تومان به ازای هر کیلوگرم است. رشد قیمت این نوع ضایعات در هفته اول آذر ماه، بسیار چشمگیر بوده است.

آلومینیوم ظرفی سومین ضایعاتی است که طی یک هفته، رشد قابل توجهی داشت، به گونه‌ای که 10.8 درصد نسبت به هفته گذشته یعنی پنجشنبه 30 آبان ماه، افزایش قیمت را تجربه کرده و از 17 هزار و 70 تومان به ازای هر کیلوگرم، به 18 هزار و 920 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

همچنین، قیمت زینک، پروفیل شاخه و سفاله آلومینیوم خشک نیز نسبت معاملات روز گذشته (چهارشنبه 6 آذر ماه) دارای روند افزایشی بوده‌ است، به نحوی که قیمت زینک نسبت به دیروز 2.8 درصد رشد داشت و به قیمت 20 هزار و 260 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید، همچنین، پروفیل شاخه نیز به قیمت 17 هزار و 430 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که رشد 1.2 درصدی داشته است.

کاهش قیمت برخی ضایعات آلومینیومی

همان‌طور که در نمودار 2 آمده است، سفاله آلومینیوم نرم تنها ضایعاتی است که طی هفته اخیر دارای روند نزولی بوده است. قیمت سفاله آلومینیوم نرم پنجشنبه هفتم آذر ماه، کاهش 0.5 درصدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد؛ به گونه‌ای که از 11 هزار و 820 تومان به ازای هر کیلوگرم به 11 هزار و 760 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

همچنین، رادیات آلومینیوم نیز تنها ضایعاتی بود که در یک روز روند کاهشی داشت. قیمت رادیات، پنج‌شنبه هفتم آذر ماه، به 13 هزار و 770 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که نسبت به روز گذشته (چهارشنبه 6 آذر ماه)، 1.1 درصد یا معادل 550 تومان به ازای هر کیلوگرم افت را تجربه کرد. گفتنی است که قیمت این نوع ضایعات هفته گذشته، 13 هزار و 220 تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

عناوین برگزیده