تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۷۲۴۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت تکاب:

سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن مواد معدنی در تکاب استخراج می شود

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: شهرستان تکاب در حوزه معادن دارای ۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری است که با حجم سرمایه گذاری 1395 میلیارد ریال و با استخراج سالانه 1809 میلیون تن مواد معدنی برای ۱۳۷۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.
سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن مواد معدنی در تکاب استخراج می شود

به گزارش می متالز، حسین امینی اظهار داشت: ۱۳هزار نفر در واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این شهرستان ۳۲ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۸۱۹ نفر در حال فعالیت است.

امینی با بیان اینکه ۲۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴۷۷ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۰۲ نفر در دست اجرا است، اظهار کرد: ۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۹۱۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۵ نفر در دست اجرا و در شرف راه اندازی برای تولید است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب خاطر نشان کرد: تکاب در حوزه معادن دارای ۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری است که با حجم سرمایه گذاری ۱۳۹۵ میلیارد ریال و با استخراج سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن انواع مواد معدنی برای ۱۳۷۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

وی به فعالیت های واحد های صنفی تکاب اشاره کرد و گفت: در شهرستان تکاب ۴۹۶ واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد