تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۷۲۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین یک سوم کالا‌های بازار افغانستان از گمرک دوغارون

می متالز - یک سوم کالا‌های مورد نیاز بازار افغانستان از گمرک دوغارون تامین می‌شود.
تامین یک سوم کالا‌های بازار افغانستان از گمرک دوغارون

به گزارش می متالز، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان هم اکنون یک سوم کالاهای مورد نیاز این کشور از طریق مرز دوغارون تامین می شود. محمد کوه گرد افزود: بازار هرات دومین بازار کشور افغانستان است که با مرز دوغارون 120 کیلومتر فاصله دارد.
وی به واردات انواع کالا از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: انواع دانه های روغنی. سنگهای ساختمانی از مهم ترین اقلام وارداتی به گمرک مرزی دوغارون است.
مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهم ترین اقلام صادراتی از این گمرک به سمت افغانستان شامل انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی است.

کوه گرد افزود: روزانه 350 دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهند و 350 دستگاه کامیون خالی و 12دستگاه کامیون همراه با بار هم از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.
گمرک مرزی دوغارون پل ارتباطی ایران با دیگر کشورهای آسیای میانه است و نقش بسزایی در اشتغال زایی جونان جویای کار  شهرستان تایباد داشته است.
هم اکنون بیش از 200 شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند و 100درصد فعالیت های گمرکی در این گمرک مرزی بر اساس سامانه جامع امور گمرکی انجام می شود.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمتی 100 ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده