تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۷۲۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شکایت انجمن فولاد Eurofer علیه دامپینگ ورق گرم ترکیه؛

با اعمال تعرفه بر سایر کشورها، خریداران اروپایی به ترکیه روی آوردند

می متالز - انجمن فولاد Eurofer در اروپا در حال آماده‌سازی شکایت در کمیسیون اروپا علیه دامپینگ ورق گرم وارد شده از ترکیه است.
با اعمال تعرفه بر سایر کشورها، خریداران اروپایی به ترکیه روی آوردند

به گزارش می متالز و به نقل از Fastmarkets MB، شکایت انجمن فولاد Eurofer در خصوص دامپینگ ورق گرم وارداتی ترکیه در مراحل پایانی است و انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال 2020 به کمیسیون اروپا ارسال شود. سپس، اگر کمیسیون اروپا تشخیص دهد که شواهد ارائه شده توسط شاکی به اندازه کافی متقاعدکننده است، پرونده ضددامپینگ آغاز خواهد شد.

در 9 ماهه نخست سال 2019، اروپا 2.31 میلیون تن ورق گرم فولادی از ترکیه وارد کرد. حجم واردات در تمام سال 2018 به 2.87 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل از آن 33.99 درصد رشد داشت.

اتحادیه اروپا در حال حاضر اقدامات ضد دامپینگ برای واردات ورق گرم از روسیه، اوکراین، ایران، برزیل و چین را اعمال کرده است. برای جایگزینی حجم از دست رفته بازار به دلیل این اقدامات، خریداران اروپا اقدام به افزایش واردات از ترکیه کردند.

همچنین کمیسیون اروپا اقدامات حمایتی را در سال جاری بازبینی کرد. در نتیجه این بازبینی، سقف 30 درصدی برای تعرفه واردات ورق گرم از هر کشور تامین‌کننده تعیین شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد