تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۷۲۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ستاد زنجیره فولاد برای انسجام دو صنعت بزرگ بورسی/ برنامه های "فولاد"

می متالز - رئیس ایمیدرو از تشکیل ستاد زنجیره فولاد با هدف انسجام بین شرکت‌های سنگ‌آهنی و فولادی خبر داد و مدیرعامل فولاد مبارکه نیز برنامه های کوتاه و بلند مدت را اعلام کرد.
تشکیل ستاد زنجیره فولاد برای انسجام دو صنعت بزرگ بورسی/ برنامه های "فولاد"

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور در جریان بازدید از فولاد هرمزگان در مورد تولید ١٠ میلیون تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی خلیج فارس گفت: کنسرسیوم تولید ١٠ میلیون تن فولاد تشکیل شده و با حضور شرکت‌هایی، هیات اجرایی تشکیل و درحال تبدیل به شرکت است تا باتوجه به زیرساخت‌های منطقه ویژه و آمادگی شرکت‌های بزرگ این حرکت به سرانجام برسد.

وی افزود: با تشکیل ستاد زنجیره فولاد، زنجیره تولید متوازن خواهد شد و بین شرکت‌های سنگ‌آهنی و شرکت‌های فولادی انسجام ایجاد می‌شود. در  این میان تشکیل کمیته سنگ، مقدمه این امر بوده و تشکیل ستاد زنجیره فولاد هم این موضوع را تکمیل می‌کند.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز، برنامه کوتاه مدت توسعه فولاد هرمزگان را افزایش تولید تختال از 1.5 به دو میلیون تن و احداث خط نورد برای تولید پلیت میل اعلام کرد.

وی ادامه داد: برنامه بلند مدت هم تولید ١٠ میلیون تن فولاد توسط فولادمبارکه و باتوجه به ظرفیت های فولاد هرمزگان، فعالیت‌های تکنولوژیک، ایجاد بخش متالورژی و ریخته‌گری برای تولید محصولات جدید یا با کیفیت، احداث خط نورد دو فولاد مبارکه تا قبل از پایان سال است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده