تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۷۲۹۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد:

ثبت اطلاعات 750 بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون اطلاعات 750 بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها به ثبت نهایی رسیده است.
ثبت اطلاعات 750 بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی با اشاره به اهمیت رصد کالا در زنجیره تجاری استان از طریق سامانه جامع انبارها افزود: تا کنون در حدود 6 هزار انبار در حوزه صنعت، معدن و تجارت از طریق وب سرویس و یا خود اظهاری در سامانه جامع انبارها (https://www.nwms.ir) ثبت اطلاعات شده است.

حسینی اضافه کرد: از بین تعداد (6 هزار) بنگاه اقتصادی ثبت شده در سامانه جامع انبارها که سوی این سازمان در حال بررسی و تکمیل نمودن مدارک مستند از سوی مالکین یا بهره برداران جهت تائید نهایی می باشند تا کنون تعداد 750 واحد در سامانه جامع انبارها به تایید نهایی رسیده و مابقی نیز در حال بررسی و اقدام می باشند.

وی عنوان کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بمنظور شفاف و روان سازی نظام توزیع ، طرح رصد کالا در زنجیره تجاری استان از طریق سامانه جامع انبارها بصورت جدی و مستمراز سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در حال اجرا است .

حسینی تشریح کرد: طرح رصد کالادر زنجیره تجاری با اهداف فراهم نمودن امکان رصد و کنترل موجودی کالاهای اساسی و نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم نمودن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین این حوزه در سطح استان اجرا می گردد.

وی با توجه به اینکه زنجیره تجاری شامل مراحل ورود کالا به زنجیره تجارت (واردات و تولید کالا) و انتقال کالا در زنجیره تجاری (انتقال مالکیت و انتقال مکان) و خروج کالا از زنجیره تجاری (مصرف، فروش و اسقاط کالا) می باشد تصریح کرد: اجرای این دستورالعمل برای همه اعضای زنجیره تامین کالاهای مشمول، فعالان تجاری استان اعم از وارد کنندگان و تولید کنندگان، صادرکنندگان، شرکت های پخش، عمده فروشان و خرده فروشان ضروری می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: فعالان تجاری برحسب مورد می بایست برای انجام همه فعالیت های تجاری کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

حسینی اضافه کرد: ثبت اطلاعات مکان های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها، ثبت اطلاعات تولید، واردات و صادرات کالا، ثبت اطلاعات موجودی اولیه، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش کالا نیز باید از سوی فعالان تجاری انجام شود.

عناوین برگزیده