تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۷۸۹
کد خبر: ۷۳۲۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تصویب افزایش سرمایه شرکت سیمان شمال در مجمع عمومی فوق العاده

می متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت سیمان شمال روز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۹/۱۷ در سالن اجتماعات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برگزار گردید.
تصویب افزایش سرمایه شرکت سیمان شمال در مجمع عمومی فوق العاده

به گزارش می متالز، رئیس این نشست یوسف رحمتی پور، دبیر مجمع علی اکبر صفریان نودهی (مدیرعامل شرکت سیمان شمال)، ناظرین آقایان رضا اسماعیلی و حمید قهاری و حسابرس و بازرس قانونی آقای نوری بودند.

پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی، آقای داریوش باقری معاونت مالی و سرمایه گذاری شرکت سیمان شمال گزارش توجیهی افزایش سرمایه را ارائه و سپس گزارش بازرس قانونی استماع و نهایتاً افزایش سرمایه از مبلغ ۱/۰۷۵ میلیارد ریال به مبلغ ۱/۲۹۰ میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال به منظور تأمین منابع لازم جهت خرید تجهیزات استخراج و انتقال سنگ آهک از معدن به کارخانه و راه اندازی پروژه EPCF خط سیمان سفید شرکت به تصویب رسید .

آقای صفریان نودهی در سخنان خود اظهار داشت : سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان سود محقق شد و طی ۱۱ ماهه سال جاری بحمدالله توانستیم ۴۳ میلیارد تومان سود محقق کنیم که حاکی از تلاش و پشتکار همکارانم اعم از مدیران و کارکنان می باشد.

وی افزود: برای اولین بار در طول فعالیت شرکت، موفق شدیم فروش سیمان را به رقم یک میلیون تن برسانیم . تولید نیز تا امروز از مرز ۸۰۸ هزار تن گذشت.

مدیر عامل شرکت سیمان شمال همچنین اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان فروش داشته ایم، در حالیکه امسال تا این لحظه ۱۵۷ میلیارد تومان محقق شد. نشست امروز در خصوص افزایش سرمایه است و ما بنا داریم با اجرای پروژه EPCF خط تولید سیمان سفید را که مدتها از مدار خارج شده با سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیارد تومانی راه اندازی و افزایش ظرفیت دهیم . در این پروژه تبدیل سیستم تولید سیمان سفید از تر به خشک را در دستور کار داریم که اقدامی است مهم، دانش بنیان و در منطقه کم نظیر و شاید بی نظیر . با راه اندازی این پروژه انشاءالله میزان فروش و سودآوری افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

شایان ذکر است جهت بازسازی و راه اندازی خط تولید کلینکر سفید مبلغ ۱۱۰/۰۰۰ میلیون ریال و برای خرید تجهیزات استخراج و انتقال سنگ آهک از معدن به کارخانه معادل ۱۱۰/۸۴۰ میلیون ریال نیاز است که مبلغ ۲۱۵/۰۱۴ از محل افزایش سرمایه و مبلغ ۵/۸۲۶ میلیون ریال از منابع داخلی تأمین خواهد شد. (جدول پیوست)

به همین منظور شرکت سیمان شمال در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱/۰۷۵/۰۷۱ میلیون ریال به مبلغ ۱/۲۹۰/۰۸۵ ریال معادل ۲۰ % (به مبلغ ۲۱۵/۰۱۴ میلیون ریال) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی افزایش دهد.

برنامه زمانبندی تأمین منابع و مصارف مالی طرح به شرح جدول ذیل می باشد.

 

 

عناوین برگزیده