تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۷۳۴۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال بیش از چهار هزار نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت اردبیل راست‌آزمایی شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال اشتغال چهار هزار و ۱۴۹ نفر در بخش‌های مختلف صنعت ، معدن وتجارت این استان راست‌آزمایی شده است.
اشتغال بیش از چهار هزار نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت اردبیل راست‌آزمایی شد

به گزارش می متالز، رامین صادقی روز شنبه در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال اردبیل افزود: در سال جاری تعهد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان ۱۱ هزار نفر است که تاکنون  ۴۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: تعهد استان در بخش صنعت سه هزار و ۳۱۰ نفر بود که تاکنون اشتغال هزار و ۷۴۵ راست‌آزمایی شده و از بابت پروانه‌های جدید صادره هم اشتغال ۸۴۰ نفر راست‌آزمایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه فرش اشتغال هزار و ۱۹ نفر، در حوزه اصناف اشتغال هزار و ۲۴۵ نفر و در بخش معدن هم اشتغال ۱۴۰ نفر راست آزمایی شده است.

صادقی با بیان اینکه ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا در این استان شناسایی و برای فعالیت دوباره در اولویت قرار گرفتند، افزود: برای راه‌اندازی این واحدها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب نوسازی ،بهسازی و سرمایه در گردش مورد نیاز است و طبق برنامه‌ریزی با راه‌اندازی آنها هزار و ۶۸۰ نفر در این استان اشتغال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: احیای این واحدها مورد توجه دولت قرار گرفته و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات یارانه‌دار با ۱۲ درصد سود بانکی دریافت خواهند کرد.

صادقی تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان را ۳۹۷ مورد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هزار و ۱۴۶ واحد در بخش صنعت و معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۷۴۹ مورد فعال و نیمه‌فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده  و در نیمسال دوم سال جاری هم  ۹۷ واحد صنعتی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال و بقیه هم غیرفعال است که برای بازگشت آنها به چرخه تولید تلاش می‌شود.

عناوین برگزیده