تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۵۱۱
کد خبر: ۷۳۴۹۲
امینی نماینده مردم ایلام:

لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی پس از تایید شورای نگهبان اجرا می‌شود

می متالز - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری - صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان اجرا می شود.
لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی پس از تایید شورای نگهبان اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، سلام امینی، در نشست امروز (سه شنبه 26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:  در خصوص لایحه مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی اعاده شده از سوی شورای نگهبان رای گیری بعمل آمد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایراد شورای نگهبان این بود که طرح و لایحه در هم ادغام شده است، که این موضوع ابتدا درکمسیون اقتصادی بررسی شد و سپس بصورت جداگانه در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه ابتدا اصل لایحه دولت  و سپس طرح ایجاد مناطق ویژه مورد درخواست نمایندگان مطرح شد و رای لازم را از نمایندگان ملت گرفت.

امینی ادامه داد: شایان ذکر است که دولت قبلا طی نامه مشکل مالی مناطق آزاد را متعهد شده و در حال حاضر این لایحه مشمول ایراد اصل ۷۵ نیز نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم پس از تایید شورای محترم نگهبان هرچه زودتر برای اجرایی شدن، این قانون ابلاغ شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد