تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۷۳۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای آسیا و آمریکا هم راستا شدند، اروپا در هراس

می متالز - بابانوئل زودتر از موعد به بازارهای جهانی سر زد و شاخص های آسیایی را با افزایش چشمگیری همراه کرد.
بازارهای آسیا و آمریکا هم راستا شدند، اروپا در هراس

به گزارش می متالز، پتانسیل های مثبت بازار وال استریت در معاملات روز گذشته، به بازارهای آسیایی نفوذ کرد و معاملات صبحگاهی این بازار را با افزایش شاخص ها همراه کرد.

خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع تجاری در جهان در پی اجرا شدن فاز اول صلح تعرفه ای میان چین و آمریکا، موجب رشد چشمگیر قیمت سهام در وال استریت شد.

در این بین، ترامپ با ارسال توئیتی در خصوص رشد بازار گفت: سقف جدیدی در بازار سهام ثبت شد. هیچ وقت از تکرار این جمله خسته نخواهم شد و هیچ وقت از پیروزی خسته نمی شوم.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی شاخص آسیا پاسفیک با رشد یک درصدی همراه شد و نیکی ژاپن نیز به بالاترین میزان نسبت به یکسال گذشته رسید.

شاخص شانگهای چین، شاخص CSI۳۰۰ و هنگ کنگ با رشد بیش از یک درصدی مواجه شدند.

اما بازار اروپا هنوز معاملات نقدی را آغاز نکرده است و شاخص های آتی این کشور در تلاش برای همراهی با بازارهای آسیا و آمریکا سعی در عبور از کانال مثبت هستند اما سیزدهمین روز متوالی از اعتصاب‌ های فراگیر کارکنان در بخش‌ های دولتی و خصوصی فرانسه موجب روند نوسانی در این بازارها شد.

اعتصاب سراسری در اعتراض به لایحه دولتی اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه قرار است در این روز که آن را «روز سیاه» اعتصاب نامیده‌اند، به اوج خود برسد.

در سوی دیگر، در بریتانیا با پیروزی بوریس جانسون، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، قریب الوقوع است. نخست وزیر بریتانیا، در پی پیروزی بزرگ انتخاباتی قصد معرفی قانونی با هدف جلوگیری از تعویق بیشتر فرآیند نهایی خروج از اتحادیه اروپا را دارد. و این روند موجب کاهش ۰.۶ درصدی استرلینگ بریتانیا در مقابل دلار شده است.

عناوین برگزیده