تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۷۳۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همتی: رشد اقتصادی نیمه اول امسال نیم درصد شد

می متالز - در سه ماهه دوم سال ۹۸ شاهد رشد اقتصادی مثبت ۵ر۹ درصدی بخش کشاورزی،رشد ۶ر۰درصدی گروه صنعت و معدن و رشد منفی ۴ر۱ درصدی بخش خدمات بودیم؛ بنابراین با رشد ۶ر۰ درصدی در سه ماهه دوم امسال، در مجموع رشد ۵ر۰ درصدی برای نیمه اول امسال ثبت می‌شود و بخش نفت هم شرایط خاص خود را دارد
همتی: رشد اقتصادی نیمه اول امسال نیم درصد شد

به گزارش می متالز، عبدا لناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی با عنوان «یک خبر و یک تقدیر و یک نظر» نوشت: «یک خبر» خوب و امیدوار کننده رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۹۸ است.

وی همچنین با عنوان «یک تقدیر» نوشت: حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز یک بار دیگر ثبات نسبی را به بازار ارز برگرداند؛ از همراهی مردم عزیز که فضای لازم را به سفته‌ بازان و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می‌کنم. همتی در یادداشت خود با عنوان «یک نظر» نوشت: این نظر، مربوط است به سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند. بپذیریم بانک مرکزی در حدی که در این شرایط سخت و حساس تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم‌ سازی داشته باشد.

عناوین برگزیده