به گزارش می متالز، مهندس فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص استراتژی صادرات شرکت تأکید کرد: علاوه بر کیفیت، بازاریابی و استمرار صادرات مهم است. البته وفاداری بین خریدار و فروشنده نیز مهم است که همگی با تعامل و صداقت بدست می آید. اگر غیر از این باشد از بازار حذف خواهیم شد.
مهندس ارزانی افزود: وظیفه بخش فروش یافتن مقاصد صادراتی و مناطق هدف است. به معنای دیگر باید دید در کدام مناطق قدرت رقابت داریم و در کجا نداریم. بعد از شناسایی باید به دنبال تحلیل و آنالیز این بازارها باشیم و بعد از آن با استفاده از برند شرکت، مشتریانی را پیدا کنیم که در دراز مدت امکان کار با آنها وجود داشته باشد. بازار صادراتی باید بازار مستمر و پایداری باشد تا رضایت و اعتماد مشتریان جلب شود.
وی ادامه داد: علاوه بر کیفیت، بازاریابی و استمرار صادرات مهم است. البته وفاداری بین خریدار و فروشنده نیز مهم است که همگی با تعامل و صداقت بدست می آید. اگر غیر از این باشد از بازار حذف خواهیم شد.
ارزانی خاطرنشان کرد: یک مورد مهم دیگر که در صادرات اهمیت دارد، قوانین است. انتظار می رود که دولت نسبت به ایجاد و وضع قوانین به گونه ای اقدام کند که صادرات را تسهیل کند و حتی صادرات مشمول تخفیفاتی گردد. این مشوق های صادراتی سبب خواهد شد انگیزه برای صادرات افزایش یابد و صادرات از اولویت شرکت ها قرار گیرد.
وی اولویت اول در صادرات را مشتریانی دانست که پیش از این با فولاد هرمزگان کار می کردند چون نمی توان مشتری را رها کرد در غیر این صورت وفاداری بین خریدار و فروشنده از بین خواهد رفت. اما موازی با مشتریانی فعلی، به دنبال یافتن بازارهای هدف جدید دیگر هم خواهیم بود. برای مثال فولاد مبارکه، با وجود رکود صنعت داخلی، تولید خود را کاهش نداد بلکه از بازار داخل به بازار خارج شیفت کرد حتی در مقطعی این شرکت ۴۰ درصد از محصولات خود را صادر نمود. بنابراین بر آن هستیم تا این چالاکی را در فولاد هرمزگان هم ایجاد کنیم.