تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۷۳۷۴۶

افزایش چشمگیر حجم فعالیت شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز در سال 98

می متالز - حجم فعالیت این شرکت طی شش ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
افزایش چشمگیر حجم فعالیت شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز در سال 98

به گزارش می متالز، براساس این گزارش، در حالی‌که آمارها تعداد شناورهای ادواری تعمیر شده در این یارد تعمیراتی طی شش ماهه نخست سال 97 رقم 20 فروند را نشان می‌دهد، این رقم طی نیمه اول سال 98 به 29 فروند افزایش یافته است.

 طبق اعلام پرشیا هرمز، 4 فروند از 29 فروند شناور تعمیری یاد شده، تا پایان شهریور 98 را کشتی‌های فله تشکیل می‌دهند و 6 فروند نیز کانتینربر هستند، سال 97 این ارقام به ترتیب 3 و 2 فروند بوده که بیانگر رشد بالای تعمیر کانتینربرها در این یارد است.

 همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری 2 فروند شناور نظامی، 4 فروند حمل کالای عمومی، 2 فروند لندینگ کرافت و یک فروند بارج در یارد تعمیراتی پرشیا هرمز، دوره‌های تعمیراتی خود را به اتمام رسانده‌اند.

 لازم به یادآوری است که ابعاد کشتی‌های تعمیر شده در یارد پرشیا هرمز طی مدت یاد شده در سال 98 نیز شاهد رشد بوده است به گونه‌ای که از 29 فروند کشتی، 10 فروند اقیانوس پیما، 11 فروند متوسط و 8 فروند کوچک بوده‌اند در حالی که این شرکت در نیمه اول سال 97 تنها 3 فروند کشتی اقیانوس‌پیما را میزبانی کرده بود.

این گزارش حاکی است: تنها افتی که در فعالیت پرشیا هرمز دیده می‌شود در بخش تانکر است که طبق آمار اعلام شده طی نیمه اول سال 97 یک فروند شناور تانکر در این یارد تعمیر شده بود اما در مدت مشابه در سال جاری هیچ تانکری برای تعمیر وارد یارد پرشیا هرمز نشده است.

شایان ذکر است، در مدت شش ماهه نخست سال 97، 190 فروند شناور به صورت سفری تعمیرات مورد نیاز خود را در یارد کشتی‌سازی پرشیا هرمز انجام داده‌اند در حالی‌که در جهشی چشمگیر، این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری به 218 فروند رسیده است.

همچنین شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز موفق شده است طی شش ماهه نخست سال جاری تعمیرات ادواری 12 فروند از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را انجام دهد که این ارقام نشان از رشد صد درصدی در این بخش دارد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده