تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۷۳۸۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

همکاری ایران خودرو و سایپا برای تولید پلت فرم مشترک

می متالز - با گروه سایپا ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم و قرار است روی ایجاد پلت فرم‌های مشترک متمرکز شویم.
همکاری ایران خودرو و سایپا برای تولید پلت فرم مشترک

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در جمع خبرنگاران با اعلام خبر تحول عظیم در حوزه خودروهای تجاری، گفت: به زودی ون وانا با موتور ملی و دوگانه‌سوز که هیچ افت کیفیتی در توان موتور آن ایجاد نشده توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید خواهد شد؛ در حال حاضر کارهای فنی موتور این خودرو انجام شده و در شرف نصب بر روی کابین است و به طور حتم این اقدام می‌تواند تحول اساسی در حمل‌ و نقل عمومی کشور ایجاد کند.

مقیمی در ادامه افزود: همچنین در مورد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیز مجموعه تحقیقات موتور را فعال کرده‌ایم و با حمایت وزارت نفت، در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کاهش تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تعداد خودروهای کف کارخانه از ۶۷ هزار به حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو کاهش یافته و حدود ۵ هزار خودرو نیز تک کسری است که ظرف چند روز آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

مقیمی همچنین از داخلی‌سازی حدود ۳۲ قطعه‌ وارداتی خبر داد و تاکید کرد: هدف در ایران خودرو این بود که اصلا خودروی ناقص تولید نکنیم که خوشبختانه این اقدام تاکنون روند خوبی داشته است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه نگرانی زیادی از بایت تامین قطعه نداریم، گفت: هدف این است که تا پایان سال تعهدات گذشته‌مان را ایفا کنیم و به همین خاطر تمام تلاش ما روی این موضوع است به طوریکه تمام مهندسان و کارگران گروه صنعتی ایران خودرو از تمام جان خود مایه گذاشته‌اند و حتی در ایام تعطیل نیز در حال فعالیت هستند تا هرچه زودتر تعهدات باقی‌مانده به اتمام برسد و در این میان به خاطر تاخیر در تحویل به موقع تعهداتمان از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مقیمی با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای جدید با نام و نشان ایرانی تصریح کرد: از این پس تمام تلاشمان این است که خودروهای جدیدمان با نام و برند ایرانی وارد بازار شوند که در این زمینه توسعه سمند ایرانی در دستور کار ویژه گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

وی با اشاره به بومی‌سازی تولید گیربکس، گفت: ما به عنوان خودروساز پلتفرم و موتور و گیربکس خودرو را خودمان تولید می‌کنیم و به همین منظور تا قبل از پایان سال نمونه گیربکس‌های شش دنده دستی تولید خواهد شد و برای گیربکس‌های اتوماتیک نیز برنامه داریم.

مقیمی در ادامه افزود: با گروه سایپا نیز ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم و قرار است روی ایجاد پلتفرم‌های مشترک متمرکز شویم.

وی درباره روند تولید پژو ۳۰۱ نیز توضیح داد: ما فرمایش رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و از همین رو قرار است خودروهای جدید از جمله پژو ۳۰۱ را صرفا با برند ایرانی به بازار عرضه کنیم و علت تاخیر در تولید و عرضه این خودرو نیز همین موضوع است.

مقیمی افزود: خوشبختانه با همت قطعه‌سازان داخلی تولید موتور با استاندارد یورو ۵ آغاز شده و تا چند روز آینده با حضور معاون رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد، همچنین قرار است در تیر ماه سال آینده تمام خودروهای ما با استاندارد یورو ۵ تولید شوند.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت و صادرات نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم که به دلیل شرایط تحریمی نمی‌توانم جزییان آن را توضیح دهم.

مدیرعامل ایران خودرو به موضوع قیمت‌گذاری دستوری نیز اشاره کرد و افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مس,ولیت قیمت‌گذاری خودرو را برعهده دارد و تمام تمرکز من به عنوان خودروساز، صرفا تولید خودرو است.

مقیمی در پایان، با تاکید بر اینکه هدف ایران خودرو افزایش تیراژ و کاهش قیمت تمام شده است، تصریح کرد: تولید ما از روزانه ۹۰۰ خودرو در شهریورماه، به ۱۸۰۰دستگاه در حال حاضر افزایش پیدا کرده و قطعا تا پایان هفته جاری به تولید ۲ هزار خودرو به صورت روزانه خواهیم رسید؛ این موضوعی است که من به عنوان خودروساز باید به آن توجه داشته باشم.

عناوین برگزیده