به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۱۴ واگن مسافری در این کارخانه در حال ساخت است.
محمد کریمی با اشاره به اینکه ساخت هر واگن سه میلیادرد تومان هزینه در بردارد اظهار داشت: این واگن ها پس از بازسازی و ساخت در مسیر ریلی کرمان به مقصد تهران و مشهد قرار می گیرند.
به گفته مدیر پروژه های ریلی فولاد زرند ایرانیان با آغاز عملیات اجرایی سه کیلومتر پایانی، مجتمع فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
بابک سلاجقه افزود: هزینه اجرای زیرسازی این خط برای احداث ۴۳ کیلومتر خط ریلی با هزینه ۴۵ میلیارد تومانی فولاد زرند ایرانیان به اتمام رسیده و از امروز عملیات ریل گذاری آن توسط راه آهن آغاز شد.
وی تصریح کرد: با اتمام این خط امکان انتقال چهار میلیون تن محصدل کنسانتره و گندله و چهار میلیون تن مواد اولیه سنگ آهن فراهم می شود.
مدیرکل راه آهن کرمان گفت: خط ریلی ایستگاه جلال آباد تا این کارخانجات تا پایان خرداد سال آینده به اتمام می رسد و هزینه اجرای ریل گذاری ۱۴۳ میلیارد تومان است.
مجید ارجونی افزود: عملیات اجرایی اتصال مجتمع کنسانتره و گندله سازی جلال آباد ایستگاه جلال آباد به طول ۲۲ کیلومتر نیز آغاز می شود.
وی بیان کرد: زیرسازی این خط با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان توسط فولاد زرند به اتمام رسیده و کار ریل گذاری آن توسط راه آهن با هرینه ۸۸ میلیارد تومان در حال انجام است و این خط پایان دی ماه سال جاری به پایان می رسد.