تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۷۳۹۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید:

تولید خودروهای هیبریدی چقدر جدی است؟

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از حداکثر سازی تولید خودرو با کمک شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: امکان تولید خودروهای هیبریدی و برقی در داخل کشور وجود دارد و باید پتانسیل هر یک از بخش‌های تولید خودرو باید به منصه ظهور برسد.
تولید خودروهای هیبریدی چقدر جدی است؟

به گزارش می متالز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا در صنعت خودرو با کمبود قطعه مواجه هستیم؟ برای حداکثر سازی تولید خودروهای داخلی و تامین قطعات پای وزارت علوم و شرکت‌های دانش بنیانی به میان کشیده شد. با نمایشگاهی که چندی پیش در حوزه قطعات خودرو برگزار شد قرار بر این است که وزارت علوم مراکز تحقیقاتی را راه‌اندازی و نیازمندی‌های صنعت خودرو را جمع‌ آوری کند.

محمد رضا نجفی‌ منش افزود: تمام تلاش ما این است که در تولید قطعات و مواد اولیه خودرو به حداکثر سازی برسیم. البته این طرح حداکثر سازی در تولید خودرو و حضور دانش بنیان‌ها در تولید قطعات خودرو ایده‌ای بود که طی دو سال گذشته توسط نمایندگان بخش‌ خصوصی مطرح شد. حالا قرار است برای نجات صنعت خودرو کشور اجرا و پیاده‌ سازی شود تا قطعاتی که توسط سایر کشورها تامین می‌شد از این پس توسط مهندسان ایرانی ساخته شود.

تشدید دلالی در بازار خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی در پاسخ به این پرسش که تولید خودروهای هیبریدی در ایران چقدر جدی است؟ پاسخ داد: امکان تولید خودروهای هیبریدی و برقی در داخل کشور وجود دارد و باید پتانسیل هر یک از بخش‌های تولید خودرو باید به منصه ظهور برسد.

او همچنین در بخش دیگر سخنانش به دلالی در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: دولت همچنان قصد دارد که قیمت خودرو را ثابت نگه دارد. همین اقدام آنها باعث شده که خودرو سازان با ضرر ۴۳ هزار میلیارد تومانی رو به رو شوند. دخالت دولت در بحث قیمت‌ گذاری خودرو باعث شده که دلالی در بازار خودرو تشدید شود و یک خودرو ۳۷ میلیون تومانی در بازار ۵۰ میلیون تومان فروخته شود.

نجفی‌ منش در توصیه‌ای به دولتمردان اظهارکرد: پیشنهاد ما به دولت این است که قیمت خودرو در کارخانه پنج درصد زیر حاشیه بازار تعیین شود.

عناوین برگزیده