تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۷۳۹۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار:

ارتباط مراکز علمی و صنایع سمنان با هدف توسعه تقویت شود

می متالز - استاندار سمنان گفت: ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری به منظور توسعه در بخش صنعت و معدن استان تقویت شود.
ارتباط مراکز علمی و صنایع سمنان با هدف توسعه تقویت شود

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: استفاده از علم روز در صنعت و معدن موجب افزایش سودآوری، کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری و فرآوری می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها به رونق معدن و صنعت استان سمنان کمک می‌کند و مسوولان نباید از این ظرفیت غافل شوند.

وی ابراز داشت: استخراج مواد خام بدون فرآوری و دانش‌روز به نفع کشور نیست و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا واگذاری مجوز فعالیت در معادن به افراد دارای صلاحیت که از دانش کافی برخوردار هستند و تمرکز بر فرآوری مواد معدنی دارند اعطا شود.

آشناگر با اشاره به مشکلات زیست محیطی معادن، یادآور شد: اولویت اعطای مجوز بهره‌برداری معدن با کسانی باشد که فعالیت در عمق بیشتر را مدنظر دارند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساخت آب، برق و گاز یکی از لازمه‌های تمرکز بر فرآوری مواد معدنی است که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

استاندار سمنان تاکید کرد: سهمی از باطله‌های معدنی برای صنایع دستی در نظر گرفته شود، چرا که برخی باطله‌های معادن مناسب برای استفاده در زمینه صنایع‌دستی است و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهد.

نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد و درباره تدوین سند توسعه صنعتی و معدنی شرق استان بحث و تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده