تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۷۳۹۸۶
سرویس خبر : انرژی
با تبدیل دی اکسید کربن به کربن صنعتی و خوراکی:

پالایشگاه حاضر در بورس، اولین پالایشگاه سبز ایران شد

می متالز - پالایشگاه حاضر در بورس تهران با بهره برداری از واحد تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسید کربن به کربن صنعتی و خوراکی، اولین پالایشگاه سبز ایران شد.
پالایشگاه حاضر در بورس، اولین پالایشگاه سبز ایران شد

به گزارش می متالز، پالایشگاه تهران دیروز کارخانه کربن بارد تهران را با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومانی و امکان تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسید کربن به کربن صنعتی و خوراکی را افتتاح کرد و عنوان دار اولین پالایشگاه سبز ایران شد.

در این رابطه مسعود احمدی مدیر عامل کارخانه کربن بارد تهران گفت: این واحد، اولین خط تولید دی اکسید کربن به روش بازیافتی کشور است و  با راه اندازی از این واحد، سالانه ۴۰ هزار تن از دی اکسید کربن تولیدی پالایشگاه تهران که موجب آلودگی هوا می شد به دی اکسید کربن خوراکی و صنعتی تبدیل می شود.

وی افزود: در مرحله اول، ۱۵ درصد از نیاز صنایع به گاز دی اکسید کربن تامین می شود و سالانه ۳۳ هزار تن گاز دی اکسید کربن به صورت فله و هزار و ۵۰۰ تن به صورت کپسول تولید خواهد شد.

به گفته احمدی، ۷۰ کارخانه تولید احتراقی گاز دی اکسید کربن، موجب تلف شدن بخش زیادی از سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا می شوند و کارخانه کربن بارد سالانه مانع از مصرف ۱۸ هزار تن گازوئیل می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده