تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۷۴۱۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واکنش انجمن خودروسازان به ماجرای استاندارد آلایندگی

می متالز - دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خودروسازان همواره بر مبنای آخرین مصوبه‌های هیات وزیران به تولید می‌پردازند و خودروهای تولیدی از استانداردهای آلایندگی عقب نیستند.
واکنش انجمن خودروسازان به ماجرای استاندارد آلایندگی

به گزارش می متالز، احمد نعمت‌بخش افزود:‌ درخصوص آلایندگی خودروها نیز برپایه همین مصوبه‌ها عمل می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای آن نظارت می‌کند. به گفته وی، از حدود سه سال پیش استاندارد آلایندگی یورو ۴ خودروها در کشور به تصویب رسیده؛ اما مشکل آنجاست که به‌جز تهران و هفت کلان‌شهر دیگر، این سوخت در سایر مناطق توزیع نشده است.

وی یادآور شد:‌ در دولت‌های هشتم و نهم مقرر شده بود ۶ ماه پیش از اجرای مصوبه‌های هیات وزیران آلایندگی خودرویی، باید سوخت جدید تامین و به‌صورت سراسری توزیع شود؛ اما این بند از مصوبه در دولت دهم حذف شد.نعمت‌بخش بیان کرد: وقتی خودروها را با استانداردهای جدید ارتقا می‌دهیم؛ اما سوخت با استاندارد جدید توزیع نمی‌شود، نتیجه قطعی آن افزایش آسیب‌رسانی به خودروهاست. وی افزود: آمار مراجعه به تعمیرگاه خودروهای داخلی و مونتاژی که از استاندارد یورو ۴ برخوردارند، نشان‌دهنده همین مساله است؛ به‌ویژه در خودروهای گروه مدیران خودرو و کرمان موتور بیشتر گزارش شده که ناشی از تطابق نداشتن استاندارد سوخت با استاندارد آلایندگی خودروهاست. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ این در حالی است که به‌تازگی استاندارد آلایندگی یورو ۵ برای خودروها به تصویب رسیده و این موضوع برای خودروهای اتوماتیک و گازسوز از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است. در این راستا باید با سازندگان اصلی این خودروها ارتباط گرفت که آن هم در فضای تحریم کنونی امکان‌پذیر نیست.

عناوین برگزیده