به گزارش می متالز، وی ادامه داد: این قطعه هایتک بهعنوان سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایههای مختلف نرمافزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودیها و همچنین ارسال فرمانهای لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است.انصاری تاکید کرد: کروز توانسته تمام اجزای تشکیلدهنده آن را از سختافزار تا بخش نرمافزاری که مهمترین بخش آن محسوب میشود داخلیسازی کند که البته با مهندسی معکوس بسیار متفاوت است.وی افزود: یک جنبه از دانش طراحی و تولید ECU به سختافزار آن مربوط میشود که در خودروهای متفاوت بهطور تقریبی یکسان است. جنبه دیگر آن اما طراحی و پیادهسازی توابع و استراتژیهای کنترل موتور بر اساس مشخصات و خودروی خاص و منطبق با استانداردها و نیازهای مشتری است که نشان از اهمیت بیشتر دانش نرمافزار و کالیبراسیون در طراحی و تولید این قطعه دارد.