تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۷۴۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

صادرات محصول با کیفیت وقیمت رقابتی، راهبرد اصلی ایران خودرو است

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، صادرات محصول با قیمت و کیفیت رقابتی را راهبرد اصلی ایران خودرو دانست وگفت: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی وبهره بردای ازسایت جدید محصولات ایران خودرو که با سرمایه گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران خودرو ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می یابد.
صادرات محصول با کیفیت وقیمت رقابتی، راهبرد اصلی ایران خودرو است

به گزارش می متالز، «هاشم یکه زارع»، ایجاد پایگاههای تولیدی را عامل بهره مندی از منافع و مزیت های تعرفه ای در کشورهای هدف دانست و افزود: در پژوهش هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر بازار شناسایی و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها، صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این گروه در هر بازار هدف، بسته به سلایق، نیازها، رقبای آن بازارمحصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین برای حضور مستمردربازارهای هدف، ایجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتی، حفظ برند ملی و مونتاژ خودرو های مختلف در سایت های فرامرزی دردستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه به ویژه قطعات ریخته گری، یکی از مواردی است که در فصل جدید همکاری های بین المللی گروه صنعتی ایران خودرو با شرکای تجاری دنبال می شود و اجرای رویکرد تولید بدون سرمایه گذاری و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازدیگر راهبردهای اصلی ایران خودرو در کشورهای صادراتی هدف است.
یکه زارع یادآور شد: بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو با ارایه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف و با سرمایه گذاری طرف مقابل توانسته است ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از کشور کاهش دهد.
وی با اشاره به سایت در حال احداث در کشور آذربایجان نیز گفت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات ایران خودرو در این خط تولید خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: سایت ایران خودرو در آذربایجان با مشارکت طرف آذری و در مساحت 10 هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال ساخت بوده و قرار است در این سایت، سالانه 10هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است.
وی افزود: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این کشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به صادرات محصولات کامل در بازارهای هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.
یکه زارع یادآورشد: برنامه توسعه شبکه خدمات پس از فروش نیز در این کشور به اجرا گذاشته شده تا با ایجاد و بهینه سازی رابطه با مشتریان نهایی محصولات، خدمات مطلوب تری ارایه دهیم. ارایه خدمات امدادی در عراق بخش دیگری از خدمات ارایه شده در عراق است.
وی درباره صادرات محصولات کامل به کشورهای مشترک المنافع (CIS)، ارمنستان را از جمله بازارهای هدف ایران خودرو دانست و گفت: دسترسی به سوخت سی. ان.جی و اقتصادی بودن تامین آن برای مصرف کننده در این کشور از عوامل اصلی استقبال مردم این کشور از محصولات گازسوز ایران خودرو است. محصولات گازسوز ایران خودرو نیز می تواند نیاز بازار این کشور را تامین کند.
مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: با دریافت مجوز استاندارد یورو 5، توسعه صادرات به کشورهای مشترک المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نیز در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که به این ترتیب اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محصول ایران خودرو محقق خواهد شد.
یکه زارع تاکید کرد: با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده