تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۷۴۱۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

طرح مسکن ملی به کجا رسید؟ / آخرین اخبار از نقشه دولت برای بازار مسکن

می متالز - در طول بیش از یک ماه گذشته ثبت نام ۲۸ استان انجام شده و براساس اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از شنبه آینده ثبت نام سه استان باقی مانده تهران، قزوین و البرز نیز انجام خواهد شد.
طرح مسکن ملی به کجا رسید؟ / آخرین اخبار از نقشه دولت برای بازار مسکن

به گزارش می متالز، اجرای طرح مسکن ملی از میانه آبان ماه خبرساز شده است. این طرح در شهریور ماه به صورت پایلوت در استان کرمان انجام شد و به صورت جدی برای دیگر استان‌ها از ۲۱ آبان‌ها برای چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و قم با ظرفیت ۵۱ شهر آغاز شد.

در گروه دوم ثبت نام‌ها استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان قرار داشتند که متقاضیان این استان‌ها نام‌ نویسی را از روز ۲۵ آبان ماه شروع کردند.

تمام شدن ثبت نام این استان‌ها با قطعی اینترنت مصادف شد و حدود سه هفته وقفه افتاد.

در گروه سوم ظرفیت ثبت نام برای استان‌های‌ یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه درنظر گرفته شد و متقاضیان از تاریخ ۱۶ آذر ماه به مدت سه روز نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کردند.

در مرحله بعدی نوبت به ثبت نام متقاضیان از استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان (مرحله دوم)، خراسان رضوی، ایلام و آذربایجان غربی رسید که این گروه نام‌ نویسی از تاریخ ۱۹ آذر ماه آغاز کردند و تا روز ۲۲ آذر ماه ادامه داشت.

اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان پنجمین گروه استانی بودند که سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن در تاریخ ۲۳ آذر ماه برای ثبت نام متقاضیان این شش استان در این طرح باز شد.

آخرین گروهی که ثبت نام شده‌اند، استان‌های فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی و بوشهر هستند، ثبت نام این استان‌ها از روز ۲۶ آذر ماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز ۲۹ آذر ماه ادامه دارد اما ظرفیت نام‌ نویسی در تمام شهر‌ها تکمیل شده است.

از ۳۱ استان کشور ثبت نام برای ۲۸ استان انجام شده و سه استان تهران، قزوین و البرز هنوز انجام نشده است.

در این خصوص براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم ثبت نام در پنج استان کرمان، زنجان، خراسان جنوبی، اصفهان و هرمزگان از شنبه ۳۰ آذر همزمان با فاز هفتم ثبت‌نام ها در تهران، قزوین و البرز خبر داده است.

عناوین برگزیده