تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۷۴۳۶۷

در برخی معادن استان سمنان به برداشت سطحی و خام فروشی اکتفا شده است

می متالز - استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان گفت: متأسفانه در برخی معادن استان سمنان به برداشت سطحی و خام فروشی اکتفا شده است.
در برخی معادن استان سمنان به برداشت سطحی و خام فروشی اکتفا شده است

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر شامگاه سه‌شنبه در آئین طرح نماد «نکوداشت منتخبان استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان» دانشگاه سمنان را از دانشگاه‌های سرآمد با اساتیدی برتر و صاحب‌نام در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در استان سمنان خلأ وجود اساتید و دانشجویان کارآمد و فعال در بحث فرآوری معدنی کاملاً مشهود است.

استاندار سمنان ایجاد اشتغال برای جوانان، ارتقای دانش، افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین راهکارهای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: تحقق همه این موارد از طریق مراکز دانشگاهی امکان‌پذیر است.

آشناگر با اشاره به نقش تعیین‌کننده دانشگاه در رشد و پویایی کشور در حوزه‌های مختلف گفت: دانشگاه‌ها همچون مساجد یکی از محل‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌روند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در تأمین نیروی انسانی و تربیت مدیران جوان و کارآمد اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم تهدیدات دشمنان را به فرصت‌های برای توسعه و پیشرفت تبدیل کرده‌اند و با شکستن محدودیت‌ها توانایی و کارآمدی خود را به اثبات رسانده‌اند؛ بنابراین همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند باید از جوانان و نیروی جوانی در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

استاندار سمنان با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان به‌دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند.

آشناگر با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضعیف است تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید جدای از علم‌آموزی به مهارت‌آموزی و کارآموزی نیز روی آورند.

وی از مجموعه مدیریتی استان خواست تا نسبت به راه‌اندازی مراکز رشد توجه داشته باشند و دانشگاه‌ها نیز باید برای تأسیس این مراکز تلاش کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه دانشگاه محلی برای پرورش اندیشه‌های نو و جدید است گفت: از صنعتگران نیز این توقع می‌رود که با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید نسبت به جذب دانشجویان خلاق اقدام کنند.

آشناگر ایجاد کسب‌ و کارهای نوین را در توسعه استان سمنان مؤثر دانست و گفت: باید از علم و دانش در حوزه تولید استفاده شود.

تندیس طرح ویژه «نماد» به استاندار سمنان اهدا شد.

عناوین برگزیده