تاریخ: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۷۴۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای رونق صنعت در گیلان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید واحدهای صنعتی استان اختصاص یافته‌است و گیلان در رفع مشکلات و موانع اشتغال، جزو استان‌های برتر است.
اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای رونق صنعت در گیلان

به گزارش می متالز، فرهاد دلقپوش روز شنبه در بازدید از چند واحد صنعتی آستارا افزود: ۸۵ هزار نفر در سه هزار واحد صنعتی گیلان شاغل هستند و ظرف ۲ سال آینده ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در اختصاص اعتبار به شهرستان ها شاخص های جمعیت و تعداد واحدهای فعال لحاظ می شود و دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ۲ سال افزایش یافته است و بانک ها اختیار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف ۵۰ میلیارد ریال به هر متقاضی را دارند.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۲۸۰ هزار متر مکعب ام دی اف و اچ دی اف در گیلان آماده ارائه به واحدهای تولیدی است و باید به بهره‌برداری درست از منابع و استفاده از اراضی برای کشت صنعتی توجه شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: واحدهای راکد گیلان در حال فعالیت هستند و این استان در دارو سازی، نساجی و صنعت سلولوزی جزو پیشتازان است و صادرات کالاهایی نظیر کت و شلوار از گیلان به ترکیه رونق گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

عناوین برگزیده