تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۷۴۴۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چرا سهام ملی مس ارزنده تلقی می‌شود؟/ خبرهای خوشی از مس به گوش می رسد/ احتمال عبور ارزش بازار مس طی دو سال آینده از فولاد مبارکه

می متالز - در کنار رشد فولاد در هفته جاری نام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی به عنوان نماینده فلز مس به چشم می‌خورد.
چرا سهام ملی مس ارزنده تلقی می‌شود؟/ خبرهای خوشی از مس به گوش می رسد/ احتمال عبور ارزش بازار مس طی دو سال آینده از فولاد مبارکه

به گزارش می متالز،  خبرهای مثبت بسیاری از طرف مدیران این شرکت طی سال جاری منتشر شده که نوید روزهای بسیار خوبی برای نماد فملی است.

از جمله آن‌ها خبر روز گذشته مبنی بر کاهش هزینه صادرات از 10 درصد به 5 درصد است.

 پیشتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل فملی اذعان کرده بود ارزش بازار این سهم در دو سال آینده از فولاد مبارکه عبور خواهد کرد؛ هم‌اکنون ارزش بازار فملی 50 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار فولاد مبارکه 67 هزار میلیارد تومان است.

 نگاهی بنیادی به صورت‌های مالی فملی نشان می‌دهد این شرکت بیش از 30 هزار تن مس موجودی انبار دارد که بهای تمام شده آن تقریبا 3500 میلیارد تومان است. در نیمه نخست سال جاری درآمد حاصل از فروش انواع محصولات این شرکت فراتر از 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

 بررسی تحلیل‌های تحلیل‌گران، سود بیش از 100 تومانی به ازای هر سهم فملی در سال مالی 98 را پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم وقوع اتفاق ناگهانی تحقق سود بیش از این مقدار دور از انتظار نیست.

 خبرهای خوب بنیادی زیادی برای فملی در راه است؛ افزایش ظرفیت خاتون‌آباد تا 120 هزار تن یکی از پروژه‌هایی است که می‌تواند موجب ظرفیت تولید مس در این شرکت شود. مدیران فملی این افزایش را تا 400 هزار تن پیش‌بینی کرده‌اند.

دید جهانی مثبت برای فلز مس نیز پس از رسیدن دوباره قیمت این فلز به کانال 6000 دلار تقویت شده است و این موضوع نیز به عنوان نکته مثبت برای فملی در نظر گرفته می‌شود.

عناوین برگزیده