تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۷۴۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون فنی و امور گمرکی گمرک خبر داد؛

رویکرد جدید گمرک برای کاهش روند بررسی اظهارنامه‌ها/ اظهارکنندگان ایستایی اظهارنامه‌ها توسط گمرک را گزارش کنند

می متالز - معاون گمرک از اتخاذ رویکرد جدید گمرک برای کاهش روند بررسی اظهارنامه‌ها خبر داد و از اظهارکنندگان خواست طبق رونوشت، موارد ایستایی اظهارنامه‌ها را گزارش کنند.
رویکرد جدید گمرک برای کاهش روند بررسی اظهارنامه‌ها/ اظهارکنندگان ایستایی اظهارنامه‌ها توسط گمرک را گزارش کنند

*** روند طولانی بررسی اظهارنامه‌ها

به گزارش می متالز، مهرداد جمال ارونقی در ابلاغیه جدید خود به کلیه معاونین، مدیران کل، مدیران، ناظرین و کلیه کارشناسان رسیدگی‌کننده به اظهارنامه‌های ارجاعی، آورده است:

پیرو بخش نامه‌های قبلی صادره در خصوص فرآیند اجرای طرح کارشناس متمرکز و با عنایت به ادغام کلیه سالن‌های ارزیابی گمرکات اجرایی کشور و تمرکز نمودن آن در یک سالن ارزیابی و اینکه طرح کارشناس متمرکز در کلیه گمرکات کشور که دارای رویه واردات قطعی بوده اجرایی و عملیاتی گردیده است.

به منظور وحدت رویه و تقویت بازدهی طرح موصوف با عنایت به اینکه اقدام مکرر کارشناسان محترم به خروج از صف اظهارنامه‌های در حال بررسی، منجر به معطلی اظهارنامه‌ها، تطویل این امر رسیدگی و ایستایی در انجام تشریفات گمرکی گردیده که مراتب از سوی صاحبان کالا اظهارکنندگان در کارتاب ارتباط با معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به این حوزه معاونت منعکس گردیده است.

لذا متقضی است کارشناسان محترم ضمن بررسی دقیق و همه جانبه اظهار نامه‌های اجرایی در راستای شرح وظایف سازمانی در صورت لزوم کل نقایص اظهارنامه را در طی یک مرحله و از طریق درج نظر مشروح و مستند به صورت سیستمی به ذینفع اعلام نموده و اظهارنامه موصوف را از صفحه خارج نمایند تا از تکرار فرآیند خروج از صف اظهارنامه‌ها جلوگیری گردد.

*** دلایل طولانی بودن روند بررسی اظهارنامه‌ها

معاون و فنی و امور گمرکی گمرک ایران در ادامه ابلاغیه خود آورده است:

بدیهی است بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد کارشناسان مجازی برخی از گمرکات اظهارنامه‌های مورد بررسی را به صورت میانگین ۵ بار از صف خارج نموده‌اند که باعث ایستایی‌هایی در انجام تشریفات گمرکی گردیده است و میانگین خروج از صف کلیه کارشناسان رسیدگی‌‌کننده به اظهارنامه، ۳ بار می‌باشد.

به پیوست اسامی کارشناسان متمرکز به تفکیک گمرکات مجری، تعداد اظهارنامه‌های اجرایی و تعداد خروج از صف پذیرفته توسط کارشناسان مربوطه جهت بررسی ارسال می‌گردد که متقاضی است مدیران محترم گمرکات ضمن بررسی موضوع با تشکیل جلسه و تبیین مفاد دستورالعمل صادره، نسبت به دلیل خروج از ثبت اظهارنامه‌ها اعلام نظر کتبی و مستدل نموده و منبعد مفاد این دستورالعمل ملحوظ نظر قرار گیرد.

عناوین برگزیده