به گزارش می متالز، در این پرونده حقوقی آمده است که خودروساز مذکور با تقلب در میزان واقعی آلایندگیهای محصولات دیزلی خود، مقررات آلایندگی استرالیا را دور زده است. براساس اعلام کمیسیون رقابت و مصرف استرالیا، این جریمه سنگین حکمی بوده است که تاکنون توسط دادگاه فدرال این کشور و تحت «قانون مصرفکنندگان» صادر شده است. فولکسواگن اذعان کرده است که در محصولات موردنظر نرمافزاری نصب شده بود تا میزان تولید آلایندگی را کمتر از مقدار واقعی نشان دهد. بیقانونی فولکس زمانی رخ داد که بیش از ۵۷ هزار دستگاه از محصولات خود را بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ وارد استرالیا کرد. سخنگوی این خودروساز آلمانی به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این باره پاسخ رد داد. برای نخستین در سال ۲۰۱۵ استفاده فولکسواگن از این نرم افزار در معاینههای فنی ایالاتمتحده کشف شد.