تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۷۴۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۶۰ درصدی صادرات محصولات فولادی

می متالز - مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از افزایش ۶۰ درصدی صادرات محصولات فولادی خبر داد.
افزایش ۶۰ درصدی صادرات محصولات فولادی

به گزارش می متالز، مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در نشست وزیر صمت با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی از رشد ۶۰ درصدی صادرات محصولات فولادی کشور خبر داد.
 خداداد غریپ پور با اشاره به اینکه تولید محصولات فولادی امسال ۷ درصد رشد داشته است افزود: تولید شمش ۵ درصد و تولید مس نیز در طول ۸ ماه گذشته، ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: این رشد، محصول طراحی منظم در ایمیدرو و بانک مرکزی است و ابداع روشی از سوی وزارت صمت که توانست در شرایط تحریم بدون آسیب تولید داخل را خفظ کرد.
مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه امروز مشکلی در تهیه مواد اولیه محصولات راهبردی وجود ندارد افزود: ایمیدرو در حال حاضر یکی از پایه‌های اصلی تامین ارز کشور است در حالی که سال گذشته با مشکل تامین ارز مواجه بودیم.
غریب پور با اشاره به کمبود‌های کشور در صنعت آلومینیوم گفت: علاوه بر اینکه هم اکنون کمبود فعلی در کارخانه آلومینیوم المهدی در حال برطرف شدن است فردا کارخانه شمش آلومینیوم سالکو نیز وارد مدار تولید خواهد شد.
وی با اشاره به فعال شدن ۷۷ معدن کوچک افزود: این فعال سازی با کمک صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی محقق شده و البته در این راستا اعتبار این صندوق از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰میلیارد تومان افزایش یافته است و سال آینده به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
مدیرعامل ایمیدرو سود انباشته سازمان بورس را ۳۳ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: نیمی از این سود انباشته معادل ۱۶ میلیارد تومان سهم ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه آن است.
غریب پور با اشاره به اینکه پژوهش را تقاضا محور کردیم افزود: بابت هر تقاضا یک پژوهش انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت زیرساخت‌های کشور در اولویت شرکت‌های بزرگ ایمیدرو قرار دارد گفت: اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور با اعتبار ۲/۵ میلیارد یورو و اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به لامرد از جمله این طرح‌های زیرساختی مهم کشور است.

عناوین برگزیده