تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۴۶۲
کد خبر: ۷۴۸۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
بی‌نیازی صنعت فولاد کشور از واردات الکترود گرافیتی

بهره‌برداری از الکترود گرافیتی‌های وطنی تا پایان سال

می متالز - مختاری اردکانی، مدیرعامل شرکت نوین الکترود اردکان در گفت‌وگویی در خصوص زمان به بهره‌برداری رسیدن این محصول گفت: فاز اول این مجموعه که همان تکمیل الکترودهای نیمه آماده بود، پایان سال 98 به بهره برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از الکترود گرافیتی‌های وطنی تا پایان سال

به گزارش می متالزبه نقل از کارگزاری اقتصاد بیدار، وی در خصوص ظرفیت تولیدی این شرکت ادامه داد: ظرفیت تولید کارخانه سالانه ۳۰ هزار تن و قابل توسعه تا ۴۵ هزار تن بوده که در قالب فاز دوم تا پایان سال 99 اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت نوین الکترود اردکان تشریح کرد: از یک سرمایه گذار خارجی برای واردات الکترودهای نیمه‌آماده استفاده می کنیم، از سوی دیگر در این کارخانه فرایند تکمیلی بر روی محصولات انجام شده و در نهایت الکترودهای تکمیل شده در بازار ایران به فروش می‌رسد، بزرگترین مشکل در حال حاضر نقل و انتقال پول است که امیدواریم به زودی این چالش نیز حل شود.

مختاری اردکانی تاکید کرد: اهمیت طرح به این دلیل است که با افتتاح این واحد، صنعت فولاد کشور از واردات الکترود گرافیتی بی‌نیاز خواهد شد.

وی فاز سوم کارخانه را تهیه الکترود گرافیتی از کک سوزنی دانست و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مرحله در سال 1401 به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده