تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۷۴۸۳۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واکنش وزات صنعت به گرانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات خودرو

می متالز - وزارت صنعت با اعلام ایکه هرگونه افزایش قیمت کالا تا اطلاع ثانوی ممنوع است از برخورد با گرانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات خودرو خبر داد.
واکنش وزات صنعت به گرانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات خودرو

به گزارش می متالز، وزارت صنعت درباره اعلام رسانه ها مبنی بر مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات خودرو توضیح داد: مکاتبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با سازمان‌های صمت سراسر کشور به‌منظور اولویت و تمرکز بازرسی بر لوازم یدکی خودرو، مکاتبه با سازمان‌های صمت سراسر کشور جهت بازرسی از واحدهای تولیدی قطعات مصرفی خودروهای گازسوز به‌ منظور جلوگیری از افزایش قیمت، مکاتبه با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها مبنی بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالا تا اطلاع ثانوی همچنین با توجه به قرار گرفتن لوازم یدکی خودرو در فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا، جلساتی در کارگروه تنظیم بازار در مورد نحوه نظارت بر شبکه تامین، توزیع، موجودی و قیمت این نوع قطعات برگزار شد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همواره فهرست کالاهای اولویت‌دار در شرایط خاص را در دستور کار نظارتی ویژه خود قرار داده و این سازمان در راستای ایفای وظایف ذاتی، قانونی و تکلیفی، متناسب با هدف‌گذاری کارگروه تنظیم بازار به‌عنوان دستگاه ستادی و راهبری امر نظارت و بازرسی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف ایران نسبت به رصد وضعیت و حسب مورد برخورد موثر و بازدارنده با تخلفات احراز شده وفق قوانین مقرر اقدام می‌ کند .

همچنین اقدامات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی برای الزام واردکنندگان و تولیدکنندگان به ثبت کالاهای قابل عرضه در سامانه مذکور با کد و نشان مشخص به‌منظور جلوگیری از توزیع لوازم یدکی قاچاق یا تقلبی از طریق اداره‌کل نظارت بر خدمات سازمان نیز در حال پیگیری است.

از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ یا با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت (ir.۱۲۳) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ و تنظیم شکایات، مسوولان ذی‌ربط را در جریان قرار داده تا در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی رسیدگی لازم انجام و با متخلفان برخورد شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده