تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۷۴۸۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ایران‌ خودرو نقشه راه توسعه را اعلام کرد/ محصولات جدید و برقی + چند تغییر

می متالز - ایران خودرو نقشه راه توسعه محصول را اعلام کرد که قرار است محصولاتی جدید در کلاس‌ C و B به همراه خودروهای برقی تولید شود.
ایران‌ خودرو نقشه راه توسعه را اعلام کرد/ محصولات جدید و برقی + چند تغییر

به گزارش می متالز، کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تدوین نقشه راه توسعه این شرکت خبر داد و گفت: ‌در این نقشه راه، انواع موتورهای کم مصرف و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده در نظر گرفته شده و طبق پلتفرم بومی‌ سازی شده، سال آینده محصولی در کلاس C با استانداردهای ایمنی یورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلایندگی اندک عرضه خواهد شد.

وی افزود: طی سال جاری پروژه p535 که مربوط به طراحی محصول در کلاس شاسی بلند و کراس اوور است بر روی پلتفرم ملی ایران خودرو، پیاده شده و  طی دو سال آینده تولید خواهد شد. همچنین خودروی سواری در کلاس C با برند ایران‌خودرو در سال آینده تولید می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق نقشه راه توسعه محصولات، تولید خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که در اولین گام دنا پلاس دطی یک سال و نیم آینده به نیروی محرکه برقی مجهز خواهد شد . از سوی دیگر دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده و  پژو207 با دنده اتوماتیک نیز در نیمه نخست سال 99 آماده تولید خواهد بود. این دو محصول با هدف کاهش مصرف سوخت و راحتی راننده به فرمان برقی مجهز می‌شوند.

پور مجیب با اشاره به اینکه پژو 207 با سقف پانوراما و دنده دستی تا پایان سال  و با استاندارد آلایندگی  یورو 5 وارد بازار خواهد شد در باره تولید خودروهای پایه گازسوز نیز توضیح داد: ایران خودرو در نظر دارد تا به منظور ارتقاء رضایت مشتریان و افزایش حجم مفید صندوق عقب خودروهای دوگانه سوز، با اعمال تغییرات در پلتفرم خودروهای سمند، پارس و حتی رانا، مخازن گاز را  از داخل صندوق عقب به کف خودروها منتقل کند.

وی ادامه داد: تولید موتورهای کم مصرف سه‌سیلندر در نقشه راه ایران خودرو پیش بینی شده و این پروژه در مرحله امکان‌سنجی فنی و اقتصادی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده