تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۷۴۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت ربع سکه ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۱

می متالز - قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به ثبات بهای جهانی طلا، تابع رشد نسبی نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت ربع سکه در رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.
قیمت ربع سکه ثابت ماند / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۱

به گزارش می متالز، قیمت طلا که جمعه شب بسته شد به رقم ۱۴۷۸ دلار در هر اونس رسیده بود، امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و ثابت ماند.

براساس گزارش کیتکو نیوز، استیو دان تحلیلگر و استراتژیست موسسه سرمایه گذاری Aberdeen Standard Investments در مصاحبه ای تاکید کرد: پایین بودن نرخ بهره و نااطمینانی بازار موجب جذب سرمایه گذاران بیشتری به بازار طلا خواهد شد و روند صعودی قیمت این فلز گرانبها همچنان حفظ می شود.

وی در ادامه افزود: نیروهای ساختاری و بنیادین مهمی وجود دارد که می تواند موجب تقویت و حمایت قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ شود. قیمت هر اونس طلا می تواند تا پایان سال آینده به ۱۷۰۰ دلار افزایش یابد. نااطمینانی های سیاسی می تواند سرمایه گذاران زیادی را به بازار طلا جذب کند.

این تحلیلگر بین المللی اظهار کرد: در حالی که بازار سهام به اوج رونق خود رسیده است، سرمایه گذاران این سئوال را مطرح می کنند که این رونق تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ نه تنها نااطمینانی سرمایه گذاران نسبت به بازار سهام ادامه خواهد یافت بلکه پایین بودن نرخ بهره واقعی نیز عامل مهمی برای ورود سرمایه گذاران به بازار طلا خواهد بود.

وی گفت: گرچه تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین ظاهرا کاهش یافته است ولی به نظر من این مساله در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهد داشت. البته طلا طی ماه های آینده با چالش‌هایی نیز روبرو خواهد بود که فقدان تورم یکی از مهمترین این چالش ها به شمار می رود. اگر طلا بخواهد در محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دلاری تثبیت شود، تورم در اقتصاد جهانی باید افزایش یابد.

 رشد دلار و طلا در هفته‌ای که گذشت / چه عواملی بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد؟

قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ تا ساعت ۱۷، ۱۲,۹۸۶ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۸۸۰ تومان و ۱۲۹۸۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۴,۲۵۰ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۵۲ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴۱۵۰ تومان و ۱۴۲۵۰ تومان اعلام کرده است.

 طلا، تنها بازاری که کاهش قیمت داشت / دلار و خودرو و بورس درگیر نوسان قیمت / آینده مسکن چه می‌شود؟

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۱۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۵۹ هزار و ۸۵۳ تومان قیمت دارد.

نیم‌ سکه، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۹۱۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده