تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۷۴۹۹۴

پرداخت مشروط تسهیلات از سوی سازمان بنادر برای تولید واگن قطار

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی با تائید شرکت راه‌آهن تسهیلات تولید واگن به شرکت‌های ریلی می‌دهد به شرطی که منجر به افزایش سهم ریل منتهی به بنادر سبب می‌شود.
پرداخت مشروط تسهیلات از سوی سازمان بنادر برای تولید واگن قطار

به گزارش می متالز، محمد راستاد امروز در همایش روز ملی حمل و نقل که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در هتل هما تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: با و جود تحریم‌ها فعالان حوزه دریا و بندر اجازه نداده‌اند چرخه‌های فعالیت بندری و دریایی متوقف شود و کماکان شاخص عملکرد مثبت بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ در 9 ماه اخیر 107.5 میلیون تن تخلیه وبارگیری کلی در بنادر کشور داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 4.3 درصدی داشته است.

راستاد گفت: واردات غیرنفتی در این مدت 23.5 میلیون تن شد که رشد 15.8 درصدی نسبت به 9 ماهه 97 داشته است.

وی افزود: صادرات غیرنفتی در 9 ماه اخیر به 38.6 میلیون تن رسید که 2.2 درصد رشد را ثبت کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تردد 6 هزار و 595 فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر و آب‌های کشور در 9 ماه اخیر گفت: کاپوتاژ با حدود 6 میلیون تن کالای غیرنفتی نیز رشد 16.5 درصدی داشته است.

راستاد ضمن انتقاد از کارشکنی‌ها و ادعاهای مضحک آمریکا در سازمان جهانی دریانوردی گفت: روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر ما ادامه دارد.

وی افزود: تا امروز 5 هزار و 900 میلیون تومان در قالب 9 قرارداد جذب سرمایه‌گذاری داشتیم و امروز در این همایش 4 قرارداد به ارزش 900 میلیارد ریال در حوزه بندر امیرآباد به امضا می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره سوخت کم سولفور گفت: با همکاری وزارت نفت سوخت کم سولفور از 3.5 درصد به نیم درصد از ابتدای سال میلادی جدید محقق می‌شود.

راستاد اظهار کرد: برای سال 2018 میانگین زمان تخلیه و بارگیری کانتینری 7دهم روز تعیین شده است. برای کالای خشک 2 صدم روز و برای کالای فله 94 صدم روز تعیین شده است. 

وی با اشاره به توجه به تولید داخل گفت: 768 قطعه با حمایت تولید کننده داخلی برای ما تولید شد که 61 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  همچنین از برنامه سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات کم بهره با یارانه به گردشگری و سفر دریایی گفت و افزود: سفرهای دریای بین بنادر و جزایر اصلی رقم مثبت و رو به رشد دارد.

راستاد گفت: با تائید شرکت راه‌آهن سازمان بنادر برای تولید واگن تسهیلات می‌دهد به این شرط که شرکت‌های ریلی مکانیزم حمایتی سازمان بنادر را که منجر به افزایش سهم وی منتهی به بندر شود، محقق کنند.

عناوین برگزیده